A nemzetközi hitelezők 2015-ben, a 2010 óta immár harmadik mentőprogram keretében, 86 milliárd euró hitelt hagytak jóvá a csőd fenyegette Görögország számára. A támogatás folyósításának egyik feltétele egy nagyszabású privatizációs terv végrehajtása volt. Athén azonban belpolitikai események és számos más ok miatt a tervezettől jóval elmaradt, a privatizációs bevétel csupán 4 milliárd eurót tett ki eddig a várt 50 milliárd euró helyett.
A lehetséges vevők között van a dán Moller-Maersk szállítmányozási és olajipari cég tulajdonában álló APM Terminals, a fülöp-szigeteki székhellyel rendelkező International Container Terminal Services (ICTS) kikötő-üzemeltető, a dubai székhelyű P&O Steam Navigation Company (DP World), valamint a japán Mitsui & Co.
A privatizációs kiírás egyik feltétele, hogy a vevőnek 180 millió eurót kell fordítania a kikötő fejlesztésére 2021-ig.
Legolvasottabb
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Már csak néhány óra van hátra és minden megváltozik, jön a nagy fordulat
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Eltűnt a Balaton ikonikus pontja: a földdel tették egyenlővé
Megérkezett a friss mérés: így áll Orbán Viktor, színt vallottak az erdélyi magyarok
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek
Veszélyes hiba miatt rendeltek el tömeges visszahívást: több százezer autó tűnik el az utakról