A Suzuki a kisautók piacán rendelkezik erős pozíciókkal, elsősorban Indiában, valamint Japánban, ahol a Toyota tulajdonában lévő Daihatsu a legnagyobb versenytársa. A Toyota pedig jelentős eredményeket ért el a járműelektronikai automatizálás és a mesterséges intelligencia fejlesztése terén.
Januárban a két autógyár még cáfolta azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint partneri viszony kialakítására törekedtek volna. A mostani szándéknyilatkozatban azonban kifejtették, hogy az infrastruktúra és az új technológiai szabványok kialakításában nem kerülhető el az autóipari cégek együttműködése.
Kölcsönös részvénytulajdonlásról a szándéknyilatkozat nem tesz említést. A két autógyár ellenben világossá tette, hogy továbbra is egymás versenytársaiként lépnek fel a piacon és nyitottak együttműködés kialakítására más partnerekkel is.
Túlélés mindenekelőtt
"Az autóipar drasztikusan változó környezetében a túlélés alkalmazkodóképességet követel meg" - fogalmazott Toyoda Akio, a Toyota vezérigazgatója. "Az autóiparban a kutatás-fejlesztés rohamléptekkel halad előre, a jövő pedig kockázatokkal terhes" - tette hozzá Szuzuki Oszamu, a Suzuki felügyelőbizottságának az elnöke.
Az autóipar gyökeres átalakulásban van elsősorban az alternatív hajtásláncok, a digitalizáció és a hálózati járműelektronika rohamos fejlődése miatt. A hatalmas beruházási igényű fejlesztési kihívásokkal az autógyárak egymással vagy informatikai vállalatokkal összefogva igyekeznek szembenézni. A Daimler és a Renault-Nissan például már hosszabb ideje dolgozik együtt különféle technológiai fejlesztéseken. A BMW pedig az autonóm módon navigáló járművek fejlesztéséhez alakított ki együttműködést az Intel processzorgyártóval és a Mobileye robotjármű gyártóval.
Mindemellett a Volkswagen dízelbotránya óta világszerte növekszik az autógyárakra gyakorolt nyomás járműveik környezetvédelmi paramétereinek javítására is, ami szintén összefogásra készteti az ágazat szereplőit. A Nissan Motor Co. például májusban jelentette be, hogy a valótlan üzemanyag-fogyasztási adatok miatt nehéz helyzetbe került Mitsubishi Motors Corp. többségi ellenőrző pakettjének az átvételére készül.
Legolvasottabb
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Zombihajók, CIA, precíziós csapások – Trump rejtett háborút indított?
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Véget ér az ingyenes fotózás: januártól belépőt szednek a Trevi-kútnál