Varsóiak ezrei özönlötték el tegnap a délelőtti megnyitása után a lengyel főváros második metróvonalát, amelynek láthatóan nem tetszett a túlterhelés - három állomáson is elromlott több mozgólépcső.
A varsói önkormányzat eddigi legnagyobb beruházása 6 kilométer hosszú, hét állomása van, és a teljes utat 13 perc alatt teszi meg. Jelentőségét fokozza, hogy a fővárost kettéosztó Visztula alatt halad át, összekötve a két városrészt, amelyek között a forgalmat rettenetesen megnehezíti, hogy egy hatalmas tűz használhatatlanná tette az egyik legforgalmasabb hidat.
Az első versenypályázatot a metró építésére 2007-ben írták ki, ezt azonban érvénytelenítették. A következő, 2009-es tendert az AGP Metró konzorcium - amelyet az olasz Astaldi, a török Gülermak és a lengyel PBDiM alkotott - nyerte meg 4,2 milliárd zlotys, 1,1 milliárd dolláros ajánlatával.
A szerelvényekkel együtt az ár azonban 5,9 milliárdra ment fel, amihez az unió 3,1 milliárd zlotyval járult hozzá. A megnyitást eredetileg 2013 őszére tervezték, de a fúrás közben talált rengeteg második világháborús lövedék és bomba, valamint egy óriási vízbetörés miatt ez jelentős késést szenvedett.
Még át sem adták, máris kiírták a tendert a vonal 13,5 kilométeresre hosszabbítására, aminek 2019 végére kellene elkészülnie.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ebbe a hírbe beleremeg a Karmelita: innentől sima lesz a 2026-os választás?!

Kihívót kap a Szuezi- és a Panama-csatorna

Itt a figyelmeztetés: ismét becsapnák a kiszolgáltatott nyugdíjasokat

Itt csobbanhatunk még a hosszú hétvégén

Mégis mi történt itt az állampapírokkal? - Itt az igazság!

„Dögöljenek éhen, ha ilyen hülyék, alig várom a rendszerváltást" – így állt le Budapest

Csak egy napig figyelték a kamerák a kórházi dolgozókat

Elképesztő: az ezüst lett az új arany

Történelmi lehetőség kapujában áll Magyarország, csak hinnünk kell benne
