A német szövetségi közlekedési minisztérium hírügynökségi megkeresésre adott tájékoztatása alapján a német szövetségi gépjármű-felügyelet, a Kraftfahrtbundesamt (KBA) meg nem engedett szoftveres kikapcsoló funkciót azonosított be az Euro 5-ös besorolású OM 651 dízelmotormodellek emissziós értékeket szabályozó rendszerében.
A Daimler közölte, hogy a kifogásolt szoftveres funkciót nem tartja szabályellenesnek, ezért fellebbezéssel él a minisztérium visszahívási rendelkezésével szemben. A KBA által megkövetelt szoftveres átalakítást azonban a Daimler mindettől függetlenül végrehajtja és a továbbiakban is a legmesszebbmenőkig együttműködik a hatósággal.
A KBA által kifogásolt szoftveres funkció állítólag késlelteti a motor hűtőrendszerében az üzemi hőmérséklet elérését, és ezáltal a szabványos mérési eljárás során a megkövetelt határérték alatt tartja a motor nitrogén-oxid-kibocsátását.
A minisztérium visszahívási rendeletéről elsőként beszámoló Bild am Sonntag értesülése szerint az emissziós értékeket szabályozó rendszerrel szemben emelt technikai kifogás a Mercedes-Benz C és E osztályú modelljeire is kiterjedhet, és akár 700 ezer járművet is érinthet.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Újabb szomszédunkban bukkant fel a félelmetes középkori betegség, kérdés, átlépi-e a határt
Diplomáciai kinevezés kavarta fel az állóvizet: új minisztert emlegetnek, de a kormány nem bővült
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Krízisben a kutatók: rosszabb a helyzet, mint gondolták