A Kína és Közép-Kelet-Európa csúcstalálkozó részeként Budapesten az egyik vezető kínai logisztikai vállalat, az STO Express bejelentette: a cég a kínai kormány törekvéseivel összhangban fejleszti Kelet-Közép-Európával fenntartott üzleti kapcsolatait. Ennek részeként a légiáru-szállítás központjának a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret jelölte ki. Ennek megfelelően olyan áruszállítási hálózatot hoznak létre, amely Kínától a budapesti repülőtéren át egészen az európai megrendelőkig juttatja el a termékeket.
Az STO Express első, főleg e-kereskedelmi áruval megtöltött Boeing 747-es teherszállító gépe a Silkway Italia színeiben november 3-án érkezett a magyar fővárosba, bár akkor még nem menetrend szerinti áruszállító járattal. A jövőben azonban ezek már tervezett járatok lesznek, ezért jelentős növekedésre lehet számítani nemcsak a teljes légi áru forgalomban, hanem az e-kereskedelemben is.
Kapcsolódó
A Budapest Airport légiáru-forgalma 2015 decembere óta 36 százalékos növekedést ért el, idén január és október között a repülőtér üzemeltetője nem kevesebb, mint 103 700 tonna légi árut kezelt, 14,5 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Az áruforgalmat majdnem fele-fele arányban teszi ki az export és az import.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Őrjöngenek a sógorok: elsöprő többség utasítja el Amerika javaslatát
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”