A hivatal közleményében azt írja, a felfedezett hiba nagyjából 300 Boeing repülőgépet érinthet, amelyek között a United és az American Airlines által használt repülőgépek is veszélyeztetettek.

A jelentés alapján ha az elektromos hibát nem orvosolják, akkor az akár a repülőgépek szárnyán lévő üzemanyagtartályok kigyulladását és felrobbanását is okozhatja.

A hibát még az év elején jelentette a Légiügyi Hivatal, arra utasítva a Boeing-et és más külső szakértőket, hogy május 9-ig reagáljanak a felvetésre. A Daily Mail szerint azonban nem tudni, hogy a vállalat ezt megtette-e.

A Boeing szóvivője közleményben azt mondta, hogy az FAA közlése „része a szokásos szabályozási folyamatnak, amely segít biztosítani, hogy a légi közlekedési a lehető legbiztonságosabb közlekedési típus legyen”.

A 2024 márciusában javasolt légialkalmasság irányelv-módosításban az FAA arra figyelmeztette a repülőgépgyártót, hogy elektrosztatikus kisülések vagy statikus elektromosság következhet be a középső szárny üzemanyagtartályainak környezetében.

A légiügyi hivatal prognózisa szerint ez a biztonsági javítás kevesebb mint 698 ezer dollárba kerülne a Boeingnek, amellyel mind a 292 érintett Boeing 777-es repülőgépet kijavíthatnák az amerikai lajstromban, az ehhez szükséges alkatrészek pedig minden egyes érintett gép esetében mindössze 98 dollárba kerülnének.

Az utasoknak nem kell félni a Boeingtől, de a részvényeket miszlikbe aprította az elmúlt fél év

Az Economxnak nyilatkozó légiközlekedési szakértő szerint az utóbbi idők baleseteit üzemeltetési vagy emberi hiba okozta, és nem maga a repülőgép „márkája”, de a sok incidens után már mindenki csak a Boeing nevet nézi. Ez utóbbi meg is látszik a cég papírjainak árfolyamán, amelyet alaposan megtépáztak az elmúlt évek, így a Boeing ki is került a világ legértékesebb cégeinek élbolyából.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→