Ukrán polc nevű kezdeményezéssel rukkolt elő az Asda, a brit szupermarketlánc ennek keretében ukrán élelmiszermárkákat kínál vásárlóinak, hogy így segítse a háború sújtotta ország feldolgozóiparát – írja a Grocery Gazette.
Az ötlet megvalósulása ukrán élelmiszergyártók, kormányügynökségek és brit, uniós, valamint amerikai kiskereskedések együttműködésének eredménye, miután az ukrán export jelentősen visszaesett az orosz támadás következtében.
Többek között a Myronivsky Hliboproduct csirkehúst gyártó vállalat, a Yogoda teamárka és a Vista tejipari ellátó termékei is felkerülnek majd az ukrán polcra. A kezdeményezéshez csatlakozik majd a tervek szerint a német Aldi és az amerikai Costco is.
"A nagy-britanniai vásárlók hamarosan láthatják majd az ukrán polcokat a vezető áruházláncokban" – mondta a Ucare néven futó együttműködés szóvivője.
A Nemzetközi Valutaalap (IMF) a héten hívta fel arra Ukrajna nemzetközi partnereinek a figyelmét, hogy számításaik szerint az országnak 2023-ban havi 3-4 milliárd dollárra lesz szüksége a gazdasága működtetéséhez.
Legolvasottabb
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt