A Mercedes-Benz nem tervez kifejezetten elektromos járművek számára külön üzemeket építeni, mert az egyes gyártósorait a gyárakon belül hamarabb át lehet állítani teljesen elektromos üzemre - mondta Jörg Burzer termelési igazgató a Reutersnek adott interjúban. "Egy teljesen új elektromosjármű-gyár felépítése időbe telik. Más megközelítést választottunk."
Az elkövetkező néhány évben már biztosan lesznek olyan gyártósorai a konszernnek, amelyek csak elektromos járműveket gyártanak. Teljes üzemek átállítása elektromos autók gyártására pedig az évtized második felében várható.
A prémium autógyártó tavaly szeptemberben az IAA mobilitási kiállításon jelentette be EQE modelljét, amelynek a gyártását még az idén megkezdik Brémában, majd Peking következik. Az év végére jelentették be a csúcsmodell EQS és az EQE SUV-változatát, amelyek az amerikai tuscaloosai üzemben futnak majd le a gyártósorról - írja az MTI.
A Mercedes arra számít, hogy az EQE, az E-osztály elektromos verziója 660 kilométeres hatótávolságával nagyban elősegíti majd az elektromos modellek értékesítésének a növekedését, és így felgyorsítja az átállást is az elektromos járművek gyártására. "Az EQE brémai és később pekingi felfutásával sokkal nagyobb volumenben tudunk majd szállítani" - mondta Burzer.
Idén ,ár nyolc modell lesz elektromos
A Mercedes-Benz Cars tavalyi eladásainak mindössze 2,3 százaléka volt akkumulátoros elektromos jármű, a plug-in hibridekkel együtt - amelyek belsőégésű motorral és akkumulátorral is rendelkeznek - 11 százalék volt a részesedés. A vállalat várakozásai szerint 2025-től az elektromos és hibrid elektromos autók az eladások 50 százalékát teszik majd ki, és ennek nagy hányada tisztán elektromos autó lesz. A Mercedes idén nyolc modellre bővíti e-autó kínálatát.
A meglévő modellek mindegyike a belsőégésű motoros járműveket is gyártó üzemekben készül, az építésükhöz szükséges akkumulátorokat pedig vasúton szállítják a Sindelfingenben található főüzemből a németországi és magyarországi üzemekbe. Burzer szerint az akkumulátorok összeszerelése és gyártása a későbbiekben közelebb kerülhet az autógyárakhoz, ahogy a járművek tervezése úgy fejlődik, hogy az akkumulátorokat szorosabban integrálják az autóba.
A félvezetőhiány továbbra is akadályozza a termelést, bár nem annyira súlyos a helyzet, mint a tavalyi év második felében. "A félvezetők ellátása 2022-ben is kihívást jelent majd" - mondta Burzer. Az ellátási helyzetet folyamatosan felülvizsgálják.
Kiváló számok után ismét kiválók?
A Mercedes-Benz a héten csütörtökön mutatja be első mérlegjelentését azóta, hogy a Daimler csoport kettévált Daimler Truckra és Mercedes-Benz csoportra. Tavaly a Mercedes-Benz márka 14 milliárd eurós korrigált üzemi eredményt ért el. Az árbevétel megtérülése így rekordmagas, 12,7 százalékos volt, és meghaladta a 10-12 százalékos célt. A negyedik negyedévben a Mercedes még 15,0 százalékos árrést is elért, és ezzel a világ legnyereségesebb autógyártói, például a Porsche vagy a Ferrari által beállított szintet tudta hozni.
Legolvasottabb

Adathalászat nélkül, pillanatok alatt tűnt el tízmillió forint

Mi jöhet még? Az orvosok fele azon gondolkodik, hogyan léphet ki az állami egészségügyből

Olyan típusú lélegeztetőgépet ad a magyar állam Ukrajnának, melynek itthon a 10 százaléka elfüstölt

Összeomlott az OTP, miután Varga Mihály belengette, Kocsis Máté cáfolta az új bankadót

Akár a háború végére is pontot tehet a lengyel-ukrán konfliktus
