Jelenleg több mint 300 ezer lengyel használja az Uber applikációját, főképp fiatalak, hiszen az utasok több mint 60 százaléka 30 évnél fiatalabb. Az autós partnereknek Lengyelországban is szigorú előírásoknak kell megfelelni, valamint vállalkozói engedéllyel és adószámmal kell rendelkezni. Az Uber a lengyel városokban az UberPOP szolgáltatással van jelen, amelynél a sofőrök büntetlen előélettel és balesetmentes jogosítvánnyal kell, hogy rendelkezzenek, de a Budapesten működő UberX rendszerében elvárt személyszállítói engedéllyel nem.
Korábban Lengyelországban a Verseny- és Fogyasztóvédelmi Hatóság nemcsak elutasította a taxis vállalatok panaszát, hanem kijelentette: "a szabályozást az Uberhez hasonló innovatív, modern megoldásokhoz kell igazítani annak érdekében, hogy az utasok, és általában a személyszállítási ágazat, részesüljön a piaci verseny teremtette előnyökből."
Egy, a Rzeczpospolita napilapban megjelent cikk több kormánytagot, így Witold Ko³odziejski, digitalizációért felelős miniszterhelyettest és Kazimierz Smoliñski iparügyi miniszterhelyettest is megszólaltat, akik egyértelműen kijelentették, hogy az Ubernek pozitív hatása van a versenyre. Kazimierz Smoliñski megállapítása szerint a jelenlegi kormánynak nincs az Uber működésének korlátozására irányuló szándéka.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Trump bizalmasa alkoholista személyiségnek tartja a főnökét, az elnök elismeri
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre