Az Európai Autógyártó Szövetsége (ACEA) szerint az elektromos autók töltőhálózata Európában két sebből is vérzik - derül ki a szervezet közleményéből. Az egyik, hogy nem kellően sűrű a hálózat, a másik, hogy már születése időszakában elavult volt abból a szempontból, hogy túlságosan lassú feltöltést tesz lehetővé. Az EU-ban rendelkezésre álló 225 ezer töltőből csak 25 ezer alkalmas gyors töltésre.
Ez azt jelenti, hogy csak minden kilencedik európai töltőponton érhető el olyan berendezés, amelynek kapacitása több mint 22 kilowatt, a többi maximum ennyit tud vagy még ennél is kevesebbet. Az utóbbiak között vannak a közös vagy kerti töltőpontok. Ezen a 200 ezer lassú helyen legalább egy éjszakát kell az autót a dróton hagyni, hogy kellő elektromos energiát pumpáljanak bele.
A nagy kapacitású helyeken mindet kevesebb mint egy óra alatt meg lehet oldani. Az ACEA úgy véli, hogy az elektromos autók népszerűségének növeléséhez elengedhetetlenül szükség van a feltöltésük könnyebbé és gyorsabbá tételére. Ahogy az emberek jönnek-mennek az ilyen autókkal mindenütt töltőpontokkal, mégpedig gyors feltöltést lehetővé tevő pontokkal kell találkozniuk. A feltöltésnek olyan egyszerűvé kell válnia, mint amilyen ma a tankolás.
Legolvasottabb
Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Megszólalt a rendőrség, ezért jelentek meg váratlanul a gyermekotthonokban
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
50 milliós lakás havi 70 ezerből? Mutatjuk a trükköt, amiről alig tud valaki!
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok