Messze még az az idő, amikor legalább a fővonalakon a vonatok sebessége elérheti az óránkénti 160 kilométert Romániában - írja a Maszol. Pedig a szállítási minisztérium hárommilliárd eurót irányozott elő az erdélyi vasútvonalak korszerűsítésére.
Több mint hat évvel ezelőtt írták alá az első szerződéseket a IV. számú páneurópai folyosó részét képező erdélyi vasúti fővonal 250 kilométeres szakaszának felújítására, ennek ellenére a vonatok több mint kilenc óra alatt teszik meg a Bukarest-Kolozsvár közötti távolságot.
A 250 kilométerből összesen 100 kilométeren végeznek belátható időn belül a korszerűsítéssel. Szakértők szerint a teljes szakaszon a korszerűsítési munkálatokat legfeljebb 2023-2024 körül fejezik majd be.
A román vasúthálózat-felújítási stratégia szerint összesen 12,181 milliárd euróra van szükség 2018 és 2022 között a korszerűsítésre (ez ötödével több a paksi atomerőmű bővítésére adott orosz hitelnél). Tavaly 1,393 milliárd euróra lett volna szükség a vasúthálózat felújítására, idén ez az összeg 1,804 milliárd euró lenne.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
A lakhatási támogatások erősítik a középosztályt és csökkentik a szegénységet
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama