A döntéssel a vasúti szállítás utolsó szegmensét nyitják meg a piaci verseny előtt, mivel a teherszállítást és a távolsági nemzetközi személyszállítást már korábban liberalizálták.
A miniszterek luxembourgi tanácskozásán jóváhagyott döntés értelmében a hosszú távú belföldi vonalakon 2020-tól, a regionális vonalakon pedig 2026-tól nyitják meg a piacot. Az egyhangúlag elfogadott határozat az Európai Parlament elé kerül és még módosulhat a 2016-ra tervezett végleges jóváhagyás előtt.
Az Európai Bizottság 2013-ban előterjesztett javaslatában még azt indítványozta, hogy 2019-ben nyissák meg a belföldi vasúti személyszállítási piacot. Ehhez képest a miniszterek egy feltételekkel körülbástyázott, fokozatos nyitást eredményező tervet fogadtak el. A kitűzött időpontok csak a mindenki számára kötelező liberalizálás kezdetét jelentik, a teljes nyitás még hosszú évekig elhúzódhat.
Az unióban eddig csak két tagállam, Nagy-Britannia és Svédország nyitotta meg teljes egészében a vasúti közlekedés piacát, a többi 26 tagállamban különböző mértékben tették meg ugyanezt.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb nevekkel bővült az orosz feketelista, jönnek a következő szankciók