A repülőtér szerint a növekvő forgalom 2038-ig 18 400 további munkahelyet hozna létre, a beruházás hozzáadott értékét pedig 1,5 milliárd fontra teszik. A kifutó kisebb átalakításával, a középvonal 12 méterrel való áthelyezésével minden biztonsági előírásnak megfelelne - olvasható a portálon.

Az üzemeltető szerint 2038-ra akár évi 75 millió utas is megfordulhat náluk a fejlesztésnek köszönhetően, miközben csökkennének a késések, torlódások.

A cég emellett azt is ígéri, hogy autópálya-fejlesztésekkel könnyíti a kijutást.

Mielőtt azonban a Gatwick beadná a hatóságokhoz a szükséges engedélyeket kikéri a lakosság véleményét is.

Stewart Wingate, a Gatwick vezérigazgatója szerint a pandémia után a repülőtér forgalma visszaáll majd a korábbi szintre, sőt arra is van esélye, hogy Európa egyik legjelentősebb légikikötője legyen.

A kifutópályákkal csak a baj van

A londoni Heathrow már régóta küzd a lakossággal, miután szeretne egy harmadik kifutópályát is építeni a meglévő kettő mellé. A világ egyik legnagyobb reptere - a pandémia előtt - teljes kapacitáson pörgött és igény lenne a bővülésre.

A londoni alsóház korábban jóváhagyta a projektet, miközben több milliárd fontos zajvédelmi fejlesztéseket ígért. A beruházáshoz földterületeket is vásárolnia kell a repülőtér üzemeltetőjének, egy teljes falut és több mint 700 házat kell eltüntetni, amely útjában áll a fejlesztésnek. Folyókat, helyi utakat is el kell terelni, az M25-ös körgyűrűt pedig alagútba kell vezetni.

Sadiq Khan, London polgármestere ugyanakkor nem támogatja a Heathrow fejlesztését, ő is inkább a kisebb repterek bővítésében látja a jövőt.

Van, aki szerint a harmadik kifutó csupán fikció és soha nem fog megépülni.