Az EU útjain több mint 310 millió jármű közlekedik a személyautókat, a teherautókat és az autóbuszokat is beleérve. Ezen belül a Vehicles in use - Europe 2019 jelentés szerint Lengyelország, amely több mint 1,1 milliós teherautó-flottával rendelkezik, motorizációs nagyhatalommá nőtte ki magát - írta a Rzeczpospolita. Ennek köszönhetik, hogy az EU területén szállított termékek negyedét lengyel cégek fuvarozzák.
Az autóbuszok számában is vezetnek a lengyelek: 2019 elején 119,5 ezer buszuk volt, ami az EU buszparkjának egyhatoda. A kamionok száma kissé elmarad a németekétől, a lengyel adat 2,65 millió, míg a német 2,72 millió. A személygépkocsiból 2019 elején 23,4 millió futott a lengyel utakon, ami fele a németekének, és valamivel kevesebb a spanyolokénál. Az ezer lakosra eső autók számát tekintve Lengyelország a harmadik Európában Luxemburg és Olaszország után.
A szakemberek ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy a statisztikákban olyan autók is megjelennek, amelyek már nem közlekednek az utakon. Ez hatmillió személygépkocsit jelent, amelyeket nem vontak ki a forgalomból, pedig már rég roncstelepen lenne a helyük. Lengyelországban az autók átlagos életkora 14 év, míg az EU-ban hárommal kevesebb. A határon belül közlekedő teherautók nagyon kiszolgáltak és a helyi vonalakon csupa öreg, elavult autóbusz közlekedik. Eközben idén csak 56 új autóbuszt és 860 külföldi használt buszt helyeztek forgalomba Lengyelországban.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Az orosz katonai hírszerzést sejtik az IKEA felgyújtása mögött
Tömegével pusztul a Balaton legértékesebb hala – megvan a felelőse

A Pepsi 2 milliárd dollárért bekebelez egy üdítőmárkát, kilőttek a részvényei

Újabb rossz hír: ez biztosan nem hiányzott a németeknek
Alattomos módszert használtak a szombati tüntetésen, petíció is indult ellene

Közeleg a béke: halál fia, aki visszatér a szülőföldjére

A szegedi mellett egy másik üzemet is építhet a BYD
Kína újabb letámadást folytat a mesterséges intelligencia harcvonalán

Nagy Márton rossz híre: márciusban nem megy 9 százalék alá az élelmiszer-infláció
