Nem elég, hogy nincs kellő számú töltőállomás az EU-ban az elektromos autók feltöltéséhez, de azok amelyek vannak, nem töltik fel elég gyorsan a járművek akkumulátorokat - panaszkodik az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA). A szervezet szerint ez a körülmény lefékezheti a villanyautók terjedését Európában.

Az ACEA az Európai Parlament szavazása elé idézőtette figyelmeztetését, ugyanis a képviselők éppen az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájáról szóló javaslatról fognak voksolni (Alternative Fuel Infrastructure Regulation, AFIR). És a szervezet szakértők kigyűjtötték a legkellemetlenebb adatokat.

Ezek szerint hat olyan EU-tagállam van, amelyben nincs 100 kilométerenként egyetlen töltőállomás átlagosan, további 17-ben pedig kevesebb mint öt ilyen pont jut átlagosan 100 kilométernyi útszakaszra. Csak öt olyan ország van, amelyben ez a mutató tíz feletti.

További különbségek

A különbségekre jellemző, hogy míg Hollandiában átlagosan 1,5 kilométerenként találhatnak lehetőséget a villanyautóval rendelkező autósok járművük utántöltésére, addig a nyolcszor nagyobb Lengyelországban ez az adat 150 kilométer. Magyarországon a középmezőnyban van a 14 kilométeres eredményével. 

Ami töltési sebességet illeti a gyorstöltők (a több mint 22 kW kapacitásúak) hiányoznak az utakról. Átlagosan csak minden hetedik töltő teljesíti ezt az elvárást az EU-ban. Az ACEA szerint a szén-dioxid-kibocsátás visszafogásához fel kellene pörgetni a villanyautók értékesítését, amihez jobb töltőhálózat kell.