Az autópálya-szakasz a Kolozsvár és Marosvásárhely között közlekedő autósok számára teszi lehetővé négy település elkerülését. A meglévő Magyarnádas-Aranyosgyéres közötti 62 kilométeres pályaszakaszt 33 kilométer országút választja el a most átadott szakasztól. A közbeeső rész egyik felén a munkálatok 18 százalékát, a másik felén a munkálatok 57 százalékát végezte el a pályaépítő.
Az átadott szakasz megnyitását vita előzte meg a sajtóban. A Marosvásárhely felől érkező gépkocsiknak ugyanis Radnót közelében egy ideiglenes leágazáson keresztül egy vasúti sorompó közelében kell lekanyarodniuk a pályáról, és vonatok elhaladása esetén a gépkocsisornak az autópályán kell vesztegelnie, amit szakemberek balesetveszélyesnek tartottak.
A szerdán átadott szakasz 10,1 kilométeres részét az osztrák Strabag és a román Straco Group társaság konzorciuma építette áfa nélkül 251,35 millió lejért (17,59 milliárd forint), 3,6 kilométeres részét pedig a német Geiger társaság építette áfa nélkül 55,7 millió lejért (3,9 milliárd forint). A költségek 75 százalékát az Európai Unió forrásaiból, 25 százalékát a román költségvetésből biztosították.
Legolvasottabb
Nézőpont: Hiába a Szőlő utcai botrány, ez sem segít Magyar Péteréken
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak