A vásárolni kívánt motorvonatok az elővárosi közlekedést szolgálják majd, és óránként 160 kilométeres sebességgel haladhatnak és fel lesznek szerelve az ETCS2 jelű vonatbefolyásolási rendszerrel is. A nyolc szerelvény becsült beszerzési költsége 39 milliárd forint. A vásárlást teljes egészében az európai uniós támogatású Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) finanszírozza - derül ki a Magyar Közlönyből.
Szintén az IKOP finanszírozza - teljes egészében - a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti vasútvonal villamosítását. Ez része a Tapolcán át Keszthelyig tartó vonalnak, de a további szakasz villamosításának csak az előkészítése tartozik bele a mostani programba. A beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A bruttó költség itt 28 milliárd forint.
Kapcsolódó
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat - mikor jön itt is a háború?
Már közel hétszázezres a fizetése az átlag magyarnak, friss számokat hozott a KSH
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Nagy dobással érkezett az OTP, sokan örülhetnek
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó