A vásárolni kívánt motorvonatok az elővárosi közlekedést szolgálják majd, és óránként 160 kilométeres sebességgel haladhatnak és fel lesznek szerelve az ETCS2 jelű vonatbefolyásolási rendszerrel is. A nyolc szerelvény becsült beszerzési költsége 39 milliárd forint. A vásárlást teljes egészében az európai uniós támogatású Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) finanszírozza - derül ki a Magyar Közlönyből.
Szintén az IKOP finanszírozza - teljes egészében - a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti vasútvonal villamosítását. Ez része a Tapolcán át Keszthelyig tartó vonalnak, de a további szakasz villamosításának csak az előkészítése tartozik bele a mostani programba. A beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A bruttó költség itt 28 milliárd forint.
Kapcsolódó
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Sikeres volt a tüntetés, lemondott a miniszterelnök

Létezik egy repalack, ami jóval többet ér, mint 50 forint, jól becsülje meg

Megütötték a forintot, a törökországi botrány lehet a háttérben

Putyinéknak semmi se szent? – megtámadták a baltiak energiaellátását

Lehet rettegni, rákkeltő ősellenségnek kiáltották ki a cukros üdítőt
Reagált Zelenszkij a korlátozott tűzszüneti javaslatra

Hadrendbe álltak Orbán békeharcosai, totális blokád jöhet a csütörtöki EU-csúcson

Egy nőszemély fenekestül felforgatta a légi közlekedés rendjét: túl nagy a hátsója

Forradalmi magyar találmány hódítja meg a világot
