A repülőgépet a svájci bejegyzésű Awenta Vertriebs GmbH vásárolta meg korábbi norvég tulajdonosától, majd adta az Aeroexpress Kft. üzemeltetésébe. A gép 2021. augusztus 18-án érkezett Magyarországra, majd a vámeljárást és honosítását követően 2021. december 22-én repült először HA-SEA lajstromjellel.
A rendszeres és kereskedelmi jellegű vízirepüléshez a vonatkozó hajózási és légügyi szabályozások frissítését egyaránt igénylő törvényalkotást még végre kell hajtani Magyarországon, azonban a közlekedési hatóság fejlesztéseinek köszönhetően az elvi lehetőség jelenleg nyitva áll ezelőtt.
A fő feladatot a két részterület eljárásrendjeinek összehangolása és annak törvénybe foglalása jelenti a magyarországi vízirepülés újraindításának érdekében – olvasható az Aeroexpress honlapján megjelent tájékoztatásban.
A Kft-t 2021-ben Somogyi-Tóth Dániel karmester-orgonaművész, az Aeropark repülőmúzeumot működtető Légiközlekedési Kulturális Központ alapítója, valamint unokatestvére, Széchey Márton Airbus-oktatókapitány hozta létre Marozsi Lászlóval és Házas Gáborral. A cég üzemeltetési hátterét a Simon Martin vezette, bőnyi székhelyű Flyby Aero nyújtja, partnerük a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata (VMSZ) - olvasható a portálon.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Csőd után kivonulás: nem tudjuk, innentől mibe rakják a magyarok a töltött káposztát

Trump odacsap? – Elképesztő szankciók jönnek, ha nem állnak le az oroszok

Döbbenetes felfedezés, nemcsak nyersanyagokat rejt az Antarktisz jege

Nagy a baj a németeknél, nem tudják, hogy jönnek ki belőle

Nem csitul a járvány, már gyógyszerhiány is nehezíti a gyógyulást

Betiltották Orbánviktort, az Economx utcára vonult

Itt az országos gimnáziumi rangsor, lehet böngészni

Ez a gyógyszerhiány igazán nem jött jól most, a járvány idején

A Duna Plaza átveszi az uralmat, retteghet a Nagy Testvér
