A repülőgépet a svájci bejegyzésű Awenta Vertriebs GmbH vásárolta meg korábbi norvég tulajdonosától, majd adta az Aeroexpress Kft. üzemeltetésébe. A gép 2021. augusztus 18-án érkezett Magyarországra, majd a vámeljárást és honosítását követően 2021. december 22-én repült először HA-SEA lajstromjellel.
A rendszeres és kereskedelmi jellegű vízirepüléshez a vonatkozó hajózási és légügyi szabályozások frissítését egyaránt igénylő törvényalkotást még végre kell hajtani Magyarországon, azonban a közlekedési hatóság fejlesztéseinek köszönhetően az elvi lehetőség jelenleg nyitva áll ezelőtt.
A fő feladatot a két részterület eljárásrendjeinek összehangolása és annak törvénybe foglalása jelenti a magyarországi vízirepülés újraindításának érdekében – olvasható az Aeroexpress honlapján megjelent tájékoztatásban.
A Kft-t 2021-ben Somogyi-Tóth Dániel karmester-orgonaművész, az Aeropark repülőmúzeumot működtető Légiközlekedési Kulturális Központ alapítója, valamint unokatestvére, Széchey Márton Airbus-oktatókapitány hozta létre Marozsi Lászlóval és Házas Gáborral. A cég üzemeltetési hátterét a Simon Martin vezette, bőnyi székhelyű Flyby Aero nyújtja, partnerük a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata (VMSZ) - olvasható a portálon.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Mészáros Lőrinc ezúttal a büszkeségről adott interjút
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Már közel hétszázezres a fizetése az átlag magyarnak, friss számokat hozott a KSH