Tavaly augusztus óta tapasztalja a távol-keletről érkező forgalom növekedését. Míg 2019-ben négy Kínából érkező szerelvény lépte át Magyarország és ezzel együtt az Európai Unió határát Záhonynál, 2020 harmadik és negyedik negyedévében havonta már hat-nyolc vonat érkezett az átrakókörzetbe 45-50 negyvenlábas konténerrel megrakva - mondta Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Austria AG igazgatósági tagja.
Kínából a vonatokat a Rail Cargo Group orosz vállalata szervezi kínai partnerével, és Záhonytól az RCH veszi át a továbbítást. 2020 első fél évében éves összevetésben 41,7 százalékkal nőtt a Kína és Európa között vasúton szállított konténerek száma. A lengyel-fehérorosz határ melletti Malaszewicze állomás már alig képes fogadni a havi kétszáz kínai konténervonatot. A forgalom várható növekedésére megoldást jelent Záhony fejlesztése.
Kapcsolódó
A térségben tervezett jelentős beruházásokra alapozva a Rail Cargo Hungaria az ott bonyolított forgalom jelentős növekedésével számol a következő években. Az elnök szerint optimizmusra ad okot, hogy az EU a vasút évének nyilvánította a 2021-es esztendőt.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Ilyen sem volt még, norovírus után nyomoz a rendőrség
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Nagy karácsonyi bevásárlói kisokos: megmutatjuk, hol mit érdemes megvenni
Putyin már tudja, hogyan lehet akkora béke, amekkora még sohasem volt