Tankó Zoltán elmondta, a társaság sorozatgyártásban készít speciális távolsági autóbuszokat. A magyar honvédség számára a várakozások szerint év végéig mintegy száz buszt gyártanak, amelyek közül negyvenet már át is adtak. (Az Ikarus Járműtechnika Kft Széles Gábor milliárdos nagyvállalkozó tulajdonában áll, amely a Modulo-probléma kapcsán reflektorfénybe került Ikarus Egyedi Kft.-vel névhasználati perben áll.)
Emellett elektromos, valamint dízelüzemű autóbuszok tervezése is folyik a vállalatnál. A dízelüzemű busz prototípusát terveik szerint már idén ősszel bemutatják, míg az elektromos prototípus 2019 elejére várható - tette hozzá.
Tankó Zoltán hangsúlyozta: a magyar SGH Kft tulajdonában álló székesfehérvári Ikarus Járműtechnika Kft. a gyártáshoz szükséges új termelő beruházásait saját erőből, hitel felvétele nélkül végzi, jelenleg több mint 150 embert foglalkoztatnak.
A társaság elektronikusan leadott beszámolója szerint 2016-ban 41, míg 2017-ben 82 dolgozójuk volt.
A cég nettó árbevétele a 2016-os 365,4 millió forintról 2017-ben 462,4 millióra nőtt. A cég üzemi tevékenységének eredménye a 2016-os 3,98 millió forintról 2017-ben 30,4 millió forintra emelkedett.
A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.
Legolvasottabb
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Áramra várnak a CAF-villamosok
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Jön a következő Gondosóra-kör
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Magyar Péter: Igen, itt állok előttetek volt fideszesként
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat