Azonnali állami beavatkozást sürget, és legalább 2022. június 30-ig forrást is szeretne a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület és húsz vasútvállalat az elszálló villamosenergia-árak negatív hatásainak tompítása érdekében közös nyilatkozatában - írja a Világgazdaság, amely egyelőre nem kapott választ az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól, hogy a kérésre van-e fogadókészség a kormány részéről.
A vasútvállalatok - amelyek évente több mint 50 millió tonna árut szállítanak - már a létükért küzdenek. Olyan drága a vontatási energia, hogy emiatt bármelyik pillanatban összeomolhat a vasúti árufuvarozási piac. Az vezetett a mai helyzetig, hogy a tavaly januárihoz képest mostanra drasztikusan megnőtt – megháromszorozódott – a vontatási energia díja.
Ez önmagában is nagy csapás a vasútvállalatoknak, amelyek közvetlen működési költségein belül az energiaköltségekre már az áramárrobbanás előtt is mintegy 20 százalék jutott. További ok, hogy eközben a gázolaj ára egy év alatt „csak” 14,3 százalékkal nőtt, valamint, hogy bár a vasúti áruszállítás a közútinál sokkal energiahatékonyabb, az állam mégis a közúti fuvarozást támogatja évente több mint 30 milliárd forinttal.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb
Parajd után itt a következő katasztrófa: eltűnt egy falu a föld színéről

Jön a nyár, és vele érkezik a halálos figyelmeztetés

Ledobták az év csalását Magyarországon, a netflixesek tegyenek félre mindent

Hamarosan nem házasodhatnak össze sem az unokatestvérek, sem a kiskorúak

Autósok figyelem: egy hónapos terelés jön az M0-s autópálya déli szektoránál

Átmenet az nem lesz, ránk robban a 33 fok

A törvény vasszigorral fog lecsapni az ingatlanpiacra?

Mutatjuk a filléres új autókat a hazai piacon, meg fog lepődni

Megint tiltólistára került egy cucc a repülőtereken
