Azonnali állami beavatkozást sürget, és legalább 2022. június 30-ig forrást is szeretne a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület és húsz vasútvállalat az elszálló villamosenergia-árak negatív hatásainak tompítása érdekében közös nyilatkozatában - írja a Világgazdaság, amely egyelőre nem kapott választ az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól, hogy a kérésre van-e fogadókészség a kormány részéről.
A vasútvállalatok - amelyek évente több mint 50 millió tonna árut szállítanak - már a létükért küzdenek. Olyan drága a vontatási energia, hogy emiatt bármelyik pillanatban összeomolhat a vasúti árufuvarozási piac. Az vezetett a mai helyzetig, hogy a tavaly januárihoz képest mostanra drasztikusan megnőtt – megháromszorozódott – a vontatási energia díja.
Ez önmagában is nagy csapás a vasútvállalatoknak, amelyek közvetlen működési költségein belül az energiaköltségekre már az áramárrobbanás előtt is mintegy 20 százalék jutott. További ok, hogy eközben a gázolaj ára egy év alatt „csak” 14,3 százalékkal nőtt, valamint, hogy bár a vasúti áruszállítás a közútinál sokkal energiahatékonyabb, az állam mégis a közúti fuvarozást támogatja évente több mint 30 milliárd forinttal.
Legolvasottabb

Megvan a fekete doboz, kiderül az utolsó 30 másodperc titka

Napok óta nincs ivóvíz ezeken a településeken, összehívták a válságtanácsot

Csődbe ment a Revolut riválisa, egy stadion árát égettek el a pénzküldő alkalmazásra

Pont ez a gép repült el a paksi atomerőmű felett – most már tudjuk, mi történt utána

Nyugdíjasokat sújtó terv miatt fordultak Orbán Viktorhoz: tízezrektől eshetnek el

Górcső alatt az orvosok: elképesztő dolgokat találtak az ellenőrök

Véres indok: már a magyar bejelentés után két nappal Izrael bombázta Iránt

Kész a mesterterv: így zsarolná a Fehér Ház Elon Muskot

Nem engedik elindulni Kapu Tibort, gond van az űrállomáson
