"Nincs olyan jogszabály, amely a GVH hatáskörét ebben a kérdésben megállapítaná" - közölte a Népszava érdeklődésére a GVH, amely megkereste a szervezetet Orbán Viktor kormányfő tippmix-reklámnak is beillő Facebook-bejegyzése miatt. A videó oktatófilmnek is beillet az újság szerint, mivel részletesen megmutatta, hogyan is kell fogadni.
A kérdésnek relevanciát az ad, hogy a versenyhatóság 2016-ban például célzottan vizsgálta egyes hazai celebek közösségi oldalait, mert úgy találta, hogy azokon túl sok a bújtatott reklám. Kasza Tibor esetében eljárás is indult, ami azzal zárult, hogy az énekes-műsorvezető vállalta, oktatási célú előadásokat tart, figyelemfelhívó posztokat, kisfilmeket tesz közzé közösségi oldalán a bújtatott reklámokról. Más influenszereknek is kötelező már megjeleníteniük, ha a közösségi médiában olyan bejegyzést tesznek közzé, amely szolgáltatást, vagy terméket reklámoz, de azt nem egyértelműen. Ezeknél döntő többségben a cégek fizettek az adott közösségi médiás megjelenésért, vélhetően Orbán Viktor miniszterelnököt nem kérte fel reklámarcnak a Tippmix.
Legolvasottabb
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Itt az újabb balatoni jégpálya
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit