A közlemény szerint a hatóság hetvenhat televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol 2322 féle új hirdetést mintegy 3 millió alkalommal ismételtek.
Az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiségnek több mint a felét - 51,9 százalékát - tették ki, amely szinte megegyezik a tavalyi időszak 52,2 százalékával.
A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon - ilyen többek között a Viasat 3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN - láthatták a nézők.
Az új kampányokban a piaci szektorok közül a kereskedelem vezetett 39,3 százalékkal - ez a részesedés 5,6 százalékkal magasabb, mint tavaly -, ezen belül a reklámok harmada élelmiszereket népszerűsített.
A szektorok közül a második helyre kerültek a gyógyhatású készítmények 12,1 százalékkal, újból megelőzve a szabadidőszektort, amely tavalyhoz képest visszaesett (8,4 százalékról 5,9 százalékra).
A hangsúlyozottan hazai származású terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya bár továbbra is rendkívül alacsony, a tavalyi azonos időszakhoz képest jelentősen emelkedett (3,4-ről 4,9 százalékra) - írták.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Tizezres órabér, és akár még nyaralhat is - mégis lasszóval kell fogni a munkaerőt?

Invázió Budapesten: de ez még csak a kezdet

Putyin tombolhat, nagy bajban aranytojást tojó tyúkja

Éles lőszerekkel provokál Kína, gépeket kellett eltéríteni – az amerikai nukleáris ernyő szerepe felértékelődik

Jöhetnek a Revolutos ATM-ek Magyarországon?

Orbán Viktorék nagyon hittek benne, de csak bukdácsol a magyar ipar reménysége

Bemondták a tíz százalékos áremelést - Gazdasági kényszer nyomasztja a burkolókat is

Az USA egyik legnagyobb hadiipari beszállítójával tárgyalt a 4iG

Szép summát zsebelhet be a Mol a horvátoktól
