Hangyási szerint a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) arra nyújt fedezetet, hogy a balesetben vétlenül károsult gépkocsit a baleset előtti állapotúra állítsák helyre, amennyiben a javítás még gazdaságosnak tekinthető.
Ha a helyreállítási költségek magasabbak, mint amennyiből hasonló korú és felszereltségű használt autó megvásárolható, kimondják a gazdasági totálkárt.
A biztosítók álláspontja az, hogy a káresemény bekövetkeztekor a kárt térítik meg, nem a javíttatást, ellenkező esetben a javíttatási költségekkel párhuzamosan a felelősségbiztosítási díjak is elszállnának. Hozzátette, hogy az utóbbi nem érdeke a jelenleg 4,8 millió kgfb-díjfizetőnek.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Vége van: döntést hozott az Európai Unió az orosz energiáról
Földönkívüli űrhajó közelít? A Nap felé mutató csóva felkavarta a csillagászokat
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Nagy bejelentést tett a 4iG: a világ egyik legnagyobb védelmi technológiai gyártójával kötöttek megállapodást
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud