Hétfői német sajtójelentések szerint a társaság a nehéz piaci környezettel indokolja az értékesítési folyamat leállítását. A vállalat a Hochtief Concessions elnevezésű cégbe szervezte repülőtér-üzemeltető érdekeltségeit. A cég a Budapest Airport Zrt.-ben 49,66 százalékos tulajdonnal rendelkezik, és a budapesti mellett az athéni, a düsseldorfi, a hamburgi, a sydney-i és a tiranai nemzetközi repülőtér üzemeltetésében is érdekelt.
Korábban azt tervezték, hogy még 2011-ben eladják a Hochtief Concessions-t, az értékesítési pályázat utolsó körébe a Hainan Airlines légitársaságról ismert kínai HNA csoport és a Vinci francia építőipari társaság jutott be. Az eladó 1,5 milliárd eurót remélt, de az euróövezeti államadósság-válság annyira megnehezíti az ilyen ügyletek finanszírozást, hogy csak mélyen áron alul lehetne értékesíteni a céget. A Hochtief ezért egyelőre "jegeli a tervet", annak ellenére is, hogy így a várt nyereség helyett 100 millió eurós veszteséggel zárja a 2011-es üzleti évet.
Legolvasottabb
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Megérkezett a friss mérés: így áll Orbán Viktor, színt vallottak az erdélyi magyarok
Sok autós már csak akkor veszi észre, amikor késő: ez történik a kocsival, ha erre nem figyelünk oda
Újabb sokk a bevásárlásnál: már ezek a kedvenceink is érintettek
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni