A jegybank szerint az egyes üzletágak közül a gépjármű területeken élénkebb a verseny, a lakásbiztosításoknál azonban gyenge. Az utóbbi területen az MNB a maga eszközeivel szeretné élénkíteni a versenyt és elérni, hogy javuljon e termékeknél az ár-érték arány - jelentette ki Windisch László, az MNB alelnöke a Mabisz éves konferenciáján.
Az MNB felmérése szerint a magyar lakosság 18 százaléka nyitott a technológiai újításokra. Ez első hallásra nem nagy arány, de komoly tömeget jelent, másrészt fokozatosan emelkedik az arány.
Kapcsolódó
Ma még jócskán van tér a biztosítók számára az online értékesítési csatorna előtt az MNB adatai szerint. Mostanában ugyanis minden hatodik nem-élet szerződést online kötnek, ám ezen belül nagyok a különbségek. Amíg ugyanis az utasbiztosítások háromnegyedét így kötik meg, addig a kgfb-szerződéseknél csak 34 százalék az arány, míg a casco esetében csupán 9 százalék.
Az MNB egy innovation hubot hoz létre, amely egy reguatory sandbox előszobája lehet, amely keretrendszert biztosít az innovációk tesztelésére. Az MNB jelenleg felméri a biztosítói igényeket is ennek elindítása kapcsán - mondta Windisch.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Megvan a megállapodás, kiharcolták maguknak a fuvarozók
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Már körvonalazódik a karácsonyi időjárás
Itt van az internetes csalók kánaánja
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél