A kockázatot az jelenti, hogy nem lehet tudni, pontosan milyen sérülések vannak a hajótesten, emelés közben ugyanis bizonyos pontokon a hajótest hajlik, ha pedig éppen ilyen helyen sérült meg, könnyen eltörhet - mondta el szakértő.
Egy másik probléma, hogy amikor megemelik a hajótestet, a folyó a sodrás irányába is elkezdi nyomni. Emiatt szerinte komoly előkészületekre van szükség.
Kapcsolódó
Kitért arra is, a 65 évvel ezelőtti balatoni hajóbaleset műszaki probléma miatt történt. A "Pajtás" hajót ugyanis átalakították, a faszerkezetű árnyékoló helyére fémet építettek, a teli ablakokat ökörszem ablakokra cserélték, és kivették a hajó aljából a betont is. Ezek a változtatások a hajó súlypontját felfelé vitték, ezért amikor szűken, nagyobb tempóval kanyarodott, felborult - ismertette.
A múlt szerdai baleset után még 13 áldozatot keresnek. Többségükről úgy sejtik, hogy a hajótestben lehetnek maradványaik.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Felállt a válságstáb: lekapcsolták az ország atomerőműveit
Tényleg szükség lesz az EU 72 órás túlélőcsomagjára? A hatalmas leállások láttán nem kizárt

Európai áramszünet: leállt a kártyás fizetés is, kígyóznak a sorok az ATM-ek előtt

Ilyen hatást gyakorol a szervezetre a buborékos ásványvíz, diétában is segíthet

Máris kapcsolja ki ezeket a mobilján, ha nem akarja kivégezni az akksiját

A kormány szerint még mindig nem értünk el a gödör mélyére, de rá fogunk ismerni

Érkezik az új állampapír plusz, ilyen kamatokra lehet számítani

„Digitális figyelmeztető lövés”: oroszbarát hekkerek támadták meg az önkormányzatok weboldalait

Kemény lépés: a Lufthansa betiltja a parfümöt, a napszemüveget és a cigarettát is a fedélzeten
