A kockázatot az jelenti, hogy nem lehet tudni, pontosan milyen sérülések vannak a hajótesten, emelés közben ugyanis bizonyos pontokon a hajótest hajlik, ha pedig éppen ilyen helyen sérült meg, könnyen eltörhet - mondta el szakértő.
Egy másik probléma, hogy amikor megemelik a hajótestet, a folyó a sodrás irányába is elkezdi nyomni. Emiatt szerinte komoly előkészületekre van szükség.
Kapcsolódó
Kitért arra is, a 65 évvel ezelőtti balatoni hajóbaleset műszaki probléma miatt történt. A "Pajtás" hajót ugyanis átalakították, a faszerkezetű árnyékoló helyére fémet építettek, a teli ablakokat ökörszem ablakokra cserélték, és kivették a hajó aljából a betont is. Ezek a változtatások a hajó súlypontját felfelé vitték, ezért amikor szűken, nagyobb tempóval kanyarodott, felborult - ismertette.
A múlt szerdai baleset után még 13 áldozatot keresnek. Többségükről úgy sejtik, hogy a hajótestben lehetnek maradványaik.
Legolvasottabb
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Ez volt eddig a magyarok kedvence az idén: 55 százalékos pluszban, aki ebbe fektetett
Újabb török harci járművek érkezhetnek Magyarországra
Érkezett egy egészségügyi ígéret karácsonyra
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Valami történt az olaj árával
Elrendelték a cunamiriadót, óriási földrengés rázta meg Japánt
Idegesítő problémát orvosolna a kormány: új szabályok jönnek az EESZT időpontfoglalásban
Orbán államtitkára megfejtette, miért férgesek a csokimikulások