A jövőt Magyarországon is leginkább az új trendek határozzák meg, mint a kézműves sörök iránti kereslet növekedése, a fogyasztók törekvése a tudatos életmódra és a női vásárlók növekedése - mondta Paolo Lanzarotti az MTI tudósítása szerint.
Az Asahi a nagy hagyománnyal rendelkező, erős márkák, a disztribúciós hálózat mérete miatt választotta a kelet-közép-európai portfólió felvásárlását. Az Asahi Breweries Europe Ltd (ABEL) öt régióbeli országban (Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Románia) van jelen, 11 sörgyárral, 7800 embert foglalkoztat és a világ több mint 50 országába exportál sört - ismertette a vezárigazgató.
Kapcsolódó
Akiyoshi Koji, az Asahi Group Holdings elnöke elmondta: az Asahi Csoportot 1889-ben alapították, a sörgyártáson és értékesítésen túl más alkoholos italokat, üdítőket és élelmiszert is árul. Zászlóshajónak számító márkája az Asahi Super Dry sör, amely 49 százalékos piaci részesedéssel bír Japánban, 19 éve piacvezető.
Kitért arra, hogy a megvásárolt vállalatok, márkák hagyományait folytatva szeretnék a japán technológiai tudással kiegészítve továbbvinni, kiemelve az alkoholmentes termékek elkészítésében felhalmozott tudást - írta az MTI. A prémium szegmens már a globális sörpiac eladásainak 30 százalékáért felelős, és az Asahi is ebbe az irányba szeretne terjeszkedni.
Mi újság Magyarországon?
Grant Mckenzie, az ABEL marketing igazgatója elmondta: Magyarországon nagy a piaci verseny, de a prémium és az alkoholmentes szegmens itt is növekszik. Az egy főre eső éves sörfogyasztás alacsonyabb, mint a régió többi országában, a lengyelének mintegy fele. Ennek oka, hogy a bornak és a magasabb alkoholtartalmú italoknak is nagy piaca van - jegyezte meg.
A cég közlése szerint a magyar beszámoló szerinti nem auditált árbevétele 2017 március végéig tartó üzleti évben 53,89 milliárd forint volt. Ez 1,2 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Dreher Sörgyárak 580 munkavállalót foglalkoztat.
Idén áprilisban zárult le a SABMiller egykori közép- és kelet-európai vállalatainak, köztük a Dreher Sörgyáraknak, vagy a pilseni sörgyárnak a felvásárlása. A vállalkozások és márkák felvásárlását - beleértve a csehországi, szlovákiai, lengyelországi, magyarországi és romániai vállalatait és márkáit, valamint más kapcsolódó eszközöket, mint az export vállalatok az európai piacon és Dél-Koreában - tavaly decemberben jelentette be a társaság. Április 1-jétől az új vállalat neve Asahi Breweries Europe Ltd (ABEL), regionális székhelye Csehországban, Prágában van.
Az Európai Bizottság a SABMiller kelet-közép-európai érdekeltségeinek az értékesítését szabta meg az AB Inbev és a SABMiller söripari konszern fúziója engedélyezéseként feltételeként. A japán sörgyártó 7,3 milliárd eurót fizetett a SABMiller söripari konszern számos cseh, szlovák, lengyel, magyar és román márkát magában foglaló termékportfóliójáért - írta az MTI.
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Egy újabb magyar miniszter szólalt meg az uniós tagságunkról, minden megváltozhat

Újra lecsap az ezermilliárdos veszedelem a magyar költségvetésre?

Túl sokan vannak? Kizárhatnak 13 bíborost a konklávéból, ezen múlhat a választás

Nagy baj van, nyugtatót hívtak vissza a patikákból

Pusztító olajszennyezés sújtja a horvát tengerpartot, nagy a veszély a magyar turisták kedvelt partszakaszán

Itt az OTP rendkívüli tájékoztatása: jöhet a visszavásárlás

Rossz hír a magyar autósoknak: jöhet a gyakoribb műszaki vizsga

Mégsem a szombati, hanem a vasárnapi autósok indítsák az újratervezést

Tart az OTP közgyűlés: Csányi Sándor átadja a vezérigazgatói posztot
