A MÁV-csoport már a tavalyi tervezés során kalkulált az áram- és üzemanyagköltségei növekedésével, a tényadatok azonban a prognózisnál drasztikusabb emelkedést mutatnak. A VG.hu úgy tudja, hogy a személyszállító leányvállalat, a MÁV-Start Zrt. első féléves tényleges energiaköltsége közel a négyszerese volt az egy évvel korábbinak.
A vasúttársaság gondjait tetézik a járványhelyzet mérséklődő, de mindmáig érezhető hatásai a bevételekben és a védekezési ráfordításokban, vagy az elhúzódó háború miatt gyarapodó kamatterhek is.
A lap információja szerint akár már az ősz elején finanszírozhatatlanná válhat a vasúttársaság működése. A cégcsoport a szakminisztérium közbenjárását kéri az idén és jövőre összesen akár 200 milliárd forintnyi többletforrás előteremtéséhez.
További bizonytalanságot hoz a rendszerbe a mozdonyvezetők sztrájkkezdeményezése, a szakszervezet a tavalyi infláció hatásait ellentételező béremelést próbál kikényszeríteni.
Legolvasottabb
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Őrjöngenek a sógorok: elsöprő többség utasítja el Amerika javaslatát
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Békecsúcs Berlinben: döntő szakaszába lépett a többoldalú ukrajnai tárgyalás