A Metrans logisztikai vállalat jövőre kezdi a zalaegerszegi konténerterminál építését – mondta a Világgazdaságnak Kiss Péter, a Metrans-csoport elnök-vezérigazgatója. Azért indították el a beruházást, mert élénkül a forgalom az adriai szállítási vonalon. Fejlődik a koperi és a trieszti kikötő, de Rijekában is új befektetések történnek, például a Maersk hajótársaság komplett kikötőrészt alakít ki.
Eljön az idő, amikor mind a három kikötőt arányosan kell kiszolgálniuk. Csehországban már kipróbálták, milyen naponta irányvonatokat indítani minden kikötőbe, de azt tapasztalták, hogy ilyen gyakorisággal nem lehet szerelvényeket közlekedtetni például Hamburg és Kassa vagy Hamburg és Budapest között. Ezért az adriai kikötőkből érkező vonatokat a zalaegerszegi központ kezeli és indítja majd tovább Ausztria, Szlovákia, Csehország, Lengyelország és Magyarország termináljai felé. A beruházás 40 millió euróba kerül, az átadás első lépése, a vasútüzem indítására 2024-ben lehet.
A beruházással példát szeretnének mutatni arra, hogy a vasút területén is működik, amit az Európai Unió is elvár, azaz, hogy az infrastruktúra-eszközöket hozzáférhetővé kell tenni harmadik felek számára, nincs diszkrimináció. A létesítményt tehát megnyitják minden olyan vállalat előtt, amely erre igényt tart. Érkeztethet ide vonatot és indíthat is innen bárki szerelvényt.
Legolvasottabb
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Lókupecnek állt Orbán Viktor: 600 lovat adott el a törököknek
Putyin bizalmasa szerint ők nem is az ukránokkal háborúznak
Nagyot gyengült a forint
Kisiklott az 1-es villamos
Elengedte a magyar piacot a Revolut
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Érkezett egy egészségügyi ígéret karácsonyra
Ez volt eddig a magyarok kedvence az idén: 55 százalékos pluszban, aki ebbe fektetett