Győző Gábor MGE-elnök szerint ezt leginkább az indokolja, hogy a magánimportban behozott használt autók vámértékének megállapításánál visszatérően viták vannak a jármű megvételét igazoló számlaérték és az - Európai Unióban is elfogadott - Eurotax katalógusár-szintek között. Sok esetben a jogszabályban meghatározott 20 százalékos különbözetet el nem érő áreltérés miatt pedig - az MGE információi szerint - jelentős összegű bevételtől esik el a költségvetés. Győző számításai szerint a valódi értékeket tartalmazó számlával Magyarországra beérkező autók fogyasztási adója után évente 20-25 milliárd lehetne a költségvetési bevétel, ami azonban az import járművek esetében gyakori alulszámlázás miatt több milliárd forinttal kevesebb. Ez utóbbit az MGE szerint a nyugat-európai országok többségében alkalmazott regisztrációs díj bevezetésével el lehetne kerülni. Az MGE megküldte javaslatát a Pénzügyminisztériumnak, ahonnan azt a választ kapták, hogy "a 2002-2002-re szóló költségvetési törvény kötöttsége miatt elvi jelleggel nem támogathatják a betervezett előirányzatot is érintő szabályozásbeli változtatást". Győző tájékoztatása szerint az MGE igen előrehaladott tárgyalási szakaszban tart a Magyar Suzuki Rt.-vel - amely idén várhatóan csaknem 30 ezer új autót értékesít - annak érdekében, hogy a japán autógyártó tagja legyen az egyesületnek. Erre - az elnök reményei szerint - akár még ebben az évben sor kerülhet.