Fontos felmérést végzett Hollandiában a Marshoek, amely 265 szupermarketet vizsgált, főként arra figyelve, hogy az online kereskedelem hogyan változtatott a bevételeken. Az Európára vonatkoztatható adatok alapján átlagosan 7000 euróval estek vissza a bevételek üzletenként, amely elsőre nem tűnik soknak, de egy új trendre mutathat rá.
Ugyanis a portál beszámolója szerint ezzel párhuzamosan az online forgalom hihetetlen tempóban növekszik. A holland e-kereskedelem forgalma az elmúlt évben elérte az 1 milliárd eurót. Az online boltok piaci részesedése három év alatt megháromszorozódott alig 1 százalékról 3 százalékra. (A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3 százaléka származik internetes értékesítésből.)
A kieső profit azonban nem veszélyezteti a cégek működését. Az e-kereskedelem a teljes szektor legdinamikusabban fejlődő ágazata. Ezen belül is az élelmiszer-vásárlás népszerűsége emelkedik a leggyorsabban Európa szerte - számol be a portál.
Az elemzés szerint még növekedési terület lehet, ha a kiskereskedelmi láncok nagyobb erőforrásokat mozgósítanak az élelmiszer-pazarlás megakadályozására. Boltonként évente 126 ezer eurónyi élelmiszert dobnak ki, a teljes országra vetítve az élelmiszerkereskedelem évente 172 millió eurós veszteséget számolhat el az élelmiszer-pazarlás miatt. A e-kereskedelem pedig ezen is változtathat az alacsony logisztikai költségeivel.
A fotó forrása: Shutterstock.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem