Márciusban az uniós újautópiac több mint 20 százalékkal zsugorodott, az első negyedévben pedig 12 százalékos volt a visszaesés. Hasonlóan gyenge adatokat produkáltak az utak főszereplői, a szállítmányozást biztosító haszongépjárművek (furgonok, teherautók, kamionok) az európai járműgyártók szakmai szervezete szerint.
Márciusban 24,9 százalékkal csökkentek a teherautó-eladások, vagyis negyedével kevesebb új jármű kelt el, mint a múlt év harmadik hónapjában. Az első negyedévben pedig 18 százalékos volt a hanyatlás.
Kapcsolódó
Márciusban mindössze két országban, Romániában és Cipruson került több új haszongépjármű a forgalomba, miközben Spanyolországban volt a legnagyobb esés, több mint 40 százalékot tett ki. A legnagyobb piacok közül Franciaországban közel 26 százalékos, Németországban majdnem 20 százalékos, Olaszországban pedig 9,7 százalékos volt a csökkenés.
A magyar piacon 2094 haszongépjármű talált gazdára, ami 16 százalékos csökkenésnek felel meg. Az év első három hónapjában 5587 darabos eladás pedig 19,6 százalékos piacszűkülést jelent.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Valószínűleg épp most durran ki minden idők egyik legnagyobb tőzsdelufija
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van