Az ACEA honlapjára felkerült adatok szerint

 

  • májusban éves szinten 18,5 százalékkal, 938 950-re ugrott a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma, miután áprilisban kisebb, 17,2 százalékos volt az éves szintű növekedés.
  • A forgalomba helyezések éves növekedése tavaly augusztusban indult meg 4,4 százalékkal és azóta jórészt 10 százalékot meghaladó a bővülés üteme.
  • Az idei első öt hónapban 4,4 millió új személygépkocsit helyzetek forgalomba, ami 18 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakkan összevetve.

 

Melyik országban furikáznak a legtöbb új járgánnyal?

A négy legnagyobb uniós autópiac közül

 

 

A jövő a villanyautóké?

 

  • Májusban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autókból (BEV) 129 847-et helyzetek forgalomba, 70,9 százalékkal többet a tavaly májusinál, ezzel piaci részarányuk egy év alatt 4 százalékponttal, 13,8 százalékra emelkedett.
  • A forgalomba helyezett hibrid-elektromos autók (HEV) száma 234 380 volt a múlt hónapban, ami 27,6 százalékos éves növekedés,
  • ugyanakkor a hálózatról is tölthető, „plug-in” hibrid (PHEV) autóké 0,6 százalékkal, 69 380-ra csökkent.
  • Az új benzines autók száma 12,6 százalékkal, 342 806-ra nőtt, ugyanakkor a piaci részesedésük mintegy két százalékponttal, 36,5 százalékra mérséklődött.
  • dízeles autók száma 2,9 százalékkal, 133 867-re csökkent, piaci részesedése 14,3 százalékra csökkent a tavaly májusi 17,4 százalékról.

 

Magyarországon az idei első öt hónapban 47 107 új autót helyeztek forgalomba, 1,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.

Ezen belül 33,1 százalékkal több, 2531 BEV-autót, 6,4 százalékkal több, 2278 PHEV-autót, 1,3 százalékkal kevesebb, 18 765 HEV-autó, 5,1 százalékkal kevesebb, 17 660 benzines, és 5,8 százalékkal kevesebb, 5545 dízeles autót helyeztek forgalomba.

 

Befellegzett a belső égésű motornak, de tényleg a villanyé a jövő?

Egyre népszerűbbek hazánkban is az elektromos autók, számuk már meghaladta a negyvenezret, ami szakemberek szerint nagy előrelépés. Bővebben >>>