Ha mindkét nem utazási preferenciáit nézzük, akkor leginkább a télből a nyárba utazás a vonzó. Míg a nők leginkább a karácsonyi vásárok miatt utaznak, addig a férfiak inkább wellnessezni szeretnének. A megkérdezettek a tömeget és sorban állást sokkal bosszantóbbnak tartják, mint az ünnepek miatt megemelkedett jegyárakat. 

Összességében leginkább (42 százalék) napfényes, meleg helyre utaznak vagy utaznának a magyarok. Szintén kedvelt célpontok ilyenkor a karácsonyi vásárok: 10-ből 4 magyar kimondottan a forró ital, ünnepi zene és csillogó fények kedvéért vágyik külföldre. A télből nyárba utazás és a karácsonyi vásárok után a wellness került még dobogóra: a magyarok harmada részesíti vagy részesítené előnyben télen a fürdőhelyeket. A síelés minden ötödik magyarnak vonzó. Honfitársaink 18 százaléka azért utazik, hogy vásárolhasson, ők kifejezetten a leárazások miatt szelik át az országhatárt. Csaknem ugyanennyien pedig azért, hogy a szeretteikkel tölthessenek pár napot. 

A régióban vizsgált országok közül a magyarok sokkal inkább vágynak spa élményekre, de síelni és családtagokat látogatni kevésbé utaznak

– osztotta meg az eredmények kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.

A tömeg és a sorban állás bosszantóbb, mint a magas jegyár

A nők főképp a karácsonyi vásárok miatt kerekednek fel, addig a férfiak inkább a wellnesst részesítik előnyben. A síelés a fiatal felnőttek körében jóval kedveltebb elfoglaltság: a fiatalok harmada vágyik sportos kikapcsolódásra. A 18-29 év köztiek bírják a legjobban a hideget, mert a legnagyobb arányban (53 százalék) közülük kerülnek ki a karácsonyi vásárok szerelmesei is.

Honfitársaink 41 százaléka bosszankodik a magas jegyárak miatt, hiszen karácsonykor mindig többe kerül az utazás. De még ennél is több embert (49 százalék) zavar a nagy forgalom és a sorban állás. Úgy tűnik, hogy a karácsonyi zenét és a ronda pulcsikat kifejezetten szeretjük, mert az állandó ünnepi zene csak a válaszadók 16 százalékát idegesíti, a többi utas által viselt csúnya karácsonyi pulcsik pedig csak minden huszadik embernek szúrnak szemet.

Az utolsó pillanatra halasztott karácsonyi bevásárlás az utazásra is rányomja a bélyegét a magyarok 13 százalékánál, a nehéz poggyászok cipelésétől pedig minden 10. válaszadónak borsódzik a háta. Kilenc százalék viszont kizárja a külső hatásokat, és nem engedi, hogy bármi elterelje a figyelmét utazás közben.