Göndör István és Pál Béla szocialista képviselő azt javasolta, hogy a kamarai hozzájárulás fizetési kötelezettség alól mentesüljenek a szakmai kamarákhoz tartozók is. Kovács Tibor és Garai István Levente szocialista képviselő pedig azt javasolták, hogy a szakmai kamarai tagoknak ne kelljen regisztrálniuk a kereskedelmi és iparkamaráknál. Gyenes Géza és Kiss Sándor jobbikos képviselők javaslatukkal a kettős kamarai tagság kiküszöbölését célozták meg azoknál a gazdálkodó szervezeteknél, amelyeknél a szolgáltatást végző természetes személyek tevékenysége kamarai tagsághoz kötött.
Zsarnóci Csaba, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára a bizottság ülésén hangsúlyozta: nincs szükség a jogszabály-módosításra, a kormány nem támogatta a javaslatokat. Megjegyezte: amennyiben szükséges, a kamarák egymás között jogszabálymódosítás nélkül is tudnak tárgyalni a tagdíjak kérdéséről.
Göndör István vitatta a kormány álláspontját, szerinte joghézag van a gazdasági kamarákról szóló törvényben, mert általánosságban mondja ki, hogy a kamarai hozzájárulás levonható a kamarai tagdíjból, így nem egyértelmű, hogy melyik kamarai tagdíjra vonatkozik a jogszabály.
Kupcsok Lajos fideszes képviselő a vitában elmondta, hogy a gazdasági kamarákról szóló törvény a kereskedelmi és iparkamarákról és az agrárkamaráról szól, így szerinte a levonhatóság a kereskedelmi és iparkamarai tagdíjra vonatkozik.
A bizottság szavazott a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény módosításához beadott javaslatokról is. Egyebek között támogatta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ellenében Wintermantel Zsolt és Gyopáros Alpár fideszes képviselő kiegészítését, hogy az önkormányzatok mellett az önkormányzatok önkéntes közössége is átadhassa a feladat ellátását a közlekedésszervezőnek.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Kennedy már megint életekkel szórakozik, újabb kötelező oltást iktatott ki
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk az autósoknak, ha autópályára merészkednek
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek