A 2013. március 15-én 396 országos autóbuszjáratra kiterjesztett kiegészítő jegyről az érintett Volán-társaságok 30 nappal a bevezetést megelőzően tájékoztatták az utazóközönséget a honlapjukon, ügyfélszolgálati irodáikban, pénztáraikban és internetes menetrendi keresőikben. E tájékoztató hirdetmények ma is megtalálhatók mind elektronikusan, mind papír alapon az utasforgalmi létesítményekben - derül ki Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter válaszából, amelyet Mesterházy Attila MSZP-s országgyűlési képviselő írásos kérdésre adott.

A szaktárca több alkalommal is tájékoztatta a sajtót az autóbuszjáratok mintegy 1,5 százalékát érintő intézkedésről. A honatya ugyanis arról számolt be, hogy több felháborodott hangú levelet kapott, amelyben a levélírók arról panaszkodtak, hogy a fizetési kötelezettség bevezetése minden különösebb kormányzati bejelentés nélkül történt meg, sok esetben a buszsofőröktől sem kaptak tájékoztatást.

A tárcavezető szerint a kiegészítő jegyek bevezetése az országos besorolású, nagy távolságra közlekedő, a
vasúttal részben párhuzamos, rövid eljutási időt biztosító vagy magasabb komfortot nyújtó autóbuszjáratokon történt meg. A napi mintegy 39 ezer autóbuszjáratból a felárak bevezetése mindössze 600 járatot érint.

Nem áremelésről van tehát szó, hanem a kiegészítő szolgáltatások, a magasabb komfort és a gyorsabb eljutás ellentételezéseként felszámított díjakról - szól a magyarázat, amelyből az is iderül, hogy legutóbb 2010. február 1-jén emelkedtek a közszolgáltatási személyszállítás díjai.