A kézi váltót az egyszerűsége és a hatékonysága tartotta a Mercedes a piacon, és egyik szempontból sem maradt meg igazán a korábbi előnye. Hatékonyságban azóta nincs érdemi különbség az automata váltókkal szemben, amióta megjelentek az elektronika vezérelte, sok sebességes automaták. Ezek a 7-9 fokozatú szerkezetek mindig az ideálishoz közeli fokozatban tudják tartani a váltót, így hasonlóan jó hatásfokot produkálnak, mint a manuális váltók.
Az egyszerűségnek és olcsó gyárthatóságnak pedig az olyan biztonsági rendszerek kötelezővé tétele vetett véget, amilyen az automata vészfék: ennek a működéséhez biztosítani kell, hogy az elektronika is oldhassa a kuplungot, ami a kézi váltós modelleket is drágábbá és komplikáltabbá tette - írja a döntés hátteréről a Totalcar.
Kapcsolódó
A Mercedesnél egyébként már most sem igazán gyakoriak a kézi váltós kivitelek: jellemzően a kisebb motorral felszerelt, fronthajtású alapmodellek ilyenek, az A, B és CLA osztályok egyes változataiban fordul elő ez a típusú hajtásrendszer.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Önnek is eltűnt ma egy csomó pénze az állampapír számlájáról? Van rá magyarázat!

3,7 százalékos hiány, 4 százalék fölötti növekedés, marad az extraprofitadó – Nagy Márton bejelentéseket tesz

Újabb hazai telepen jelent meg a gyilkos vírus

Napelemek: nekiment a kormánynak az Alkotmánybíróság, másfél hónapot adott a javításra

Ez sok beteget érint - Változás jön a gyógyszeres dobozokban

A magyarok kedvenc nyaralóhelyére többé nem tehetik be a lábukat az izraeli állampolgárok

Itt a folytatás, jöhet a betelepülők adója és a lakcímtilalom

Katonai reptéren szállt le a Wizz Air gépe, ez áll a háttérben

Nem ezt várták: csökkent az árrésstop ereje, de a június odavághat
