A kézi váltót az egyszerűsége és a hatékonysága tartotta a Mercedes a piacon, és egyik szempontból sem maradt meg igazán a korábbi előnye. Hatékonyságban azóta nincs érdemi különbség az automata váltókkal szemben, amióta megjelentek az elektronika vezérelte, sok sebességes automaták. Ezek a 7-9 fokozatú szerkezetek mindig az ideálishoz közeli fokozatban tudják tartani a váltót, így hasonlóan jó hatásfokot produkálnak, mint a manuális váltók.
Az egyszerűségnek és olcsó gyárthatóságnak pedig az olyan biztonsági rendszerek kötelezővé tétele vetett véget, amilyen az automata vészfék: ennek a működéséhez biztosítani kell, hogy az elektronika is oldhassa a kuplungot, ami a kézi váltós modelleket is drágábbá és komplikáltabbá tette - írja a döntés hátteréről a Totalcar.
Kapcsolódó
A Mercedesnél egyébként már most sem igazán gyakoriak a kézi váltós kivitelek: jellemzően a kisebb motorral felszerelt, fronthajtású alapmodellek ilyenek, az A, B és CLA osztályok egyes változataiban fordul elő ez a típusú hajtásrendszer.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést