Tavaly a szervezetek többletköltségei csak a gázolajár növekedése miatt 18 forinttal emelkedtek kilométer-teljesítményre vetítve. A Nefmi 2011-ben két alkalommal nyújtott támogatást, ami a tényleges kiadások felét fedezte. A hiányzó összeget akkor a betegszállító szervezetek a gépjármű-amortizáció pótlására szánt pénzből és hitelekből állták, ám hitelre nincs további lehetőség, és a gépkocsik állapota is aggasztó, az átlagos futásteljesítményük jelenleg 600 ezer kilométer körüli.
Az MBOE számításai szerint a 2012. évi szükséges kompenzáció a tavalyi elmaradással együtt 800 millió forintra rúg. Mivel sem az idei büdzsé, sem a költségvetési törvény nem irányozza elő a többletköltségek fedezetét a betegszállítók számára, az MBOE ismét a Nefmihez fordult. Anyagi források hiányában a kilométer-teljesítmények csökkentésében lát alternatív lehetőséget, ehhez azonban a jogszabályi környezetet kellene módosítani. Mindezek nélkül a jelenlegi gázolajárak és a rendelkezésre álló pénzügyi források alapján zavarok és fennakadások várhatók a szolgáltatásban, ami végső soron a betegszállítás leállásához vezethet − szögezi le az MBOE.
Legolvasottabb
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Lázár Jánosnak hamarabb jött a Jézuska, százmilliárdokat költhet el 2030-ig: ha nincs hitel, nincs MÁV?
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Rendezést sürgetnek, így vágnák rendbe a nyugdíjakat