Tavaly a szervezetek többletköltségei csak a gázolajár növekedése miatt 18 forinttal emelkedtek kilométer-teljesítményre vetítve. A Nefmi 2011-ben két alkalommal nyújtott támogatást, ami a tényleges kiadások felét fedezte. A hiányzó összeget akkor a betegszállító szervezetek a gépjármű-amortizáció pótlására szánt pénzből és hitelekből állták, ám hitelre nincs további lehetőség, és a gépkocsik állapota is aggasztó, az átlagos futásteljesítményük jelenleg 600 ezer kilométer körüli.
Az MBOE számításai szerint a 2012. évi szükséges kompenzáció a tavalyi elmaradással együtt 800 millió forintra rúg. Mivel sem az idei büdzsé, sem a költségvetési törvény nem irányozza elő a többletköltségek fedezetét a betegszállítók számára, az MBOE ismét a Nefmihez fordult. Anyagi források hiányában a kilométer-teljesítmények csökkentésében lát alternatív lehetőséget, ehhez azonban a jogszabályi környezetet kellene módosítani. Mindezek nélkül a jelenlegi gázolajárak és a rendelkezésre álló pénzügyi források alapján zavarok és fennakadások várhatók a szolgáltatásban, ami végső soron a betegszállítás leállásához vezethet − szögezi le az MBOE.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem