A beruházást mindkét kormányfő rendkívüli jelenségűnek nevezte, mivel mint mondták, azzal jelentős mértékben növelték a térség kőolajellátásának biztonságát.
A Mol-csoport és a szlovákiai Transpetrol által közösen kivitelezett, magyar-szlovák közös beruházással, mintegy 80 millió dollárból (megközelítőleg 20 milliárd forint) a Barátság I. kőolajvezeték 128 kilométeres szakaszát cserélték ki.
A nem egészen egy év alatt megvalósított rekonstrukciónak köszönhetően a kőolajvezeték érintett szakaszának éves szállítókapacitásét a korábbi 3,5 millió tonnáról közel 6 millióra tonnára növelték, és a fejlesztésnek köszönhetően immár az Adriai-tenger felől is ki lehet elégíteni Magyarországon keresztül Szlovákia és részben Csehország kőolajigényét.
Rendkívül fontos lépés a Barátság I. kőolajvezeték felújítása Magyarország és Szlovákia, illetve az egész térség energiabiztonságának megteremtése szempontjából - jelentette ki Orbán Viktor. A magyar miniszterelnök beszédében fontosnak nevezte az "olcsó energiát" is. Szerinte az olcsó energia megszerzéséért folytatott versenyben Európa még mindig "a rajtvonalnál ácsorog" és ennek orvoslására, valamint a versenyképesség megőrzésére gyors, uniós szintű döntésekre lesz szükség.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Látványos fotók: így áll most az M1-es autópálya újjáépítése
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Újraírták a magyar rákstatisztikát, de még mindig szörnyen rosszak az adatok
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Az idősek nem kérnek a nyugdíjadóból, de az árrésstopnak örülnek