Egy fix vagy egy mobil sebességmérő helyének kijelölését alapos elemzés előzi meg, az Országos Rendőr-Főkapitányság hat tényező alapján dönt a helyszínekről - tudta meg a Napi.hu.
A szempontok a következők:
Kapcsolódó
- az adott megye úthálózatának hossza, összetétele,
- a forgalomszámlálási adatok, a forgalom összetétele,
- a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek száma, súlyossága,
- a balesetek jellemző okai,
- a fix telepítésű eszközök lehetséges helyszíneinek felmérése, prioritási sorrend felállítása,
- a megvalósíthatóság szempontjai (finanszírozhatóság, áramellátás, adatátviteli lehetőségek).
A kérdés azért merült fel, mert tavaly több személyi sérüléssel járó baleset volt itthon, mint 2015-ben. Ezért kérdezte meg a Napi.hu a rendőrséget, hogy rendelkeznek-e lokális baleseti statisztikákkal, vagyis olyan útszakaszok adataival, amelyekhez fix mérőt telepítettek. Ezek alapján lehetne ugyanis pontos képet kapni a berendezések hasznosságáról.
A rendőrség ilyen adatokat nem gyűjt, mert ahogy fogalmaztak
a területi egységekre, a legnagyobb bírságra, a legnagyobb sebességre stb. vonatkozó adatszolgáltatás csak az ügyek egyenkénti vizsgálatával lenne lehetséges, ez pedig az alaptevékenységek ellátásához szükséges munkaerő aránytalan mértékű igénybevételével járna, ezért ezzel kapcsolatos adatokról tájékoztatást adni nem tudunk.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Szorít az idő: csak pár napig válthatja be a nyugdíjas élelmiszer-utalványt, ha így járt
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat