A koronavírus-járvány újabb hullámai tovább erősítették az online kereskedelem szerepét. Az 55 év alattiak többsége idén már elsősorban az interneten vásárol be az ünnepekre – írja a hvg.hu az EY 16 ezer fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése alapján.
A kutatás szerint az 1965 után született, X, Y és Z generációs vevők több mint fele online shoppingolna az ünnepi szezonra a következő nagy leárazáskor. Ez különösen igaz a 2000 és 2010 között születettekre, akiknek a 60 százaléka az interneten szerezné be a kiválasztott termékeket, és mindössze 11 százalékuk menne be emiatt egy üzletbe.
A tanulmány alapján leginkább a harminc év alattiakat érheti el a vásárlási láz, akik közül minden ötödik vevő már idén mélyebbre nyúlna a pénztárcájában, mint tavaly. Ennek oka, hogy állításuk szerint őket boldogabbá teszi, ha többet költenek.
Az 1960 és 79 között született X generációsok mindössze 15 százaléka, a baby boomereknek alig 8 százaléka tervez nagyobb kiadást az ünnepekre, mint egy évvel korábban – olvasható az EY közleményében.
Legolvasottabb
Egy szemet se nassoljon ebből a mogyoróból! Visszahívták ezt a terméket
Nézze meg, hogy vett-e ilyet a Lidl-ben, ha igen, ne egye meg!
Megtalálták Mátyás király maradványait? Ez a felfedezés mindent megváltoztathat
Csendben meghozták a döntést: kivonul a svéd iparvállalat
Felrobbanhat a boltban: életveszélyes dolgot dobálnak a visszaváltó automatákba
Savanyú érzés: első osztályú gyümölcsként kínálják az állati takarmányt
Ez vár a nyugdíjasokra jövőre
Készül a kormány a háborúra, mobilalkalmazással találhatjuk meg a legközelebbi óvóhelyet
Uniós pénzért rohanva: félkész autópályát nyitottak meg a szomszédban