A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint a pilot program a magyarországi nyaralóhajózáshoz kapcsolódó kikötői infrastruktúra és hajózási információs rendszer kiépítését, valamint a vízi útvonalak kijelölését tartalmazza.
A megindított építésügyi hatósági ügyekben nem kell az épített környezet alakításáról és védelméről szóló törvény szerinti településképi véleményezési eljárást lefolytatni, továbbá a településképi bejelentési eljárásnak sincs helye.
Kísérleti jelleggel a Felső-Tiszavidéken és a Bodrogon indítja el a kormány a nyaralóhajó turizmust, a programra 4,6 milliárd forintot szánnak, amelyből 20 hajót vásárolnak, kijelölik a vízi utakat és kikötőket építenek.
2018-ban először a Tiszán Kiskörétől Vásárosnaményig, a Bodrogon pedig Tokajtól a szlovák határig indul el a szolgáltatás a Mahart Magyar Hajózási Zrt. részvételével. Később - amennyiben sikerül hajózhatóvá tenni - a Keleti Főcsatorna is bekapcsolódik a programba, amelynek segítségével Hajdúszoboszlóig, valamint a Hortobágyig érhetnek el hajóval a turisták.
Legolvasottabb
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat - mikor jön itt is a háború?
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Oroszország bepöccent: háborús uszítással vádolja az uniót
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Nagy dobással érkezett az OTP, sokan örülhetnek
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött