A húsvét az év második legnagyobb forgalmú időszaka a karácsony után az élelmiszer-kiskereskedelemben, a magyarországi áruházláncok pedig legalább 6-7 százalékos bevételnövekedést várnak idén az ünneptől - derült ki a Világgazdaság körképéből, amely a Tesco, a SPAR, a Lidl és az Aldi válaszain alapul.
A Nielsen piackutató legutóbbi felmérése szerint tarol a boltokban a főtt sonka: több mint 7 milliárd forint értékben, 4000 tonnányit vásárol belőle a lakosság az ünnepi időszakban, ezzel a kategória éves értékesítésének 92 százalékát fedi le. Nincs azonban húsvét édességek nélkül sem: 744 tonna csokoládétojást, csokoládényulat és egyéb ünnepi ajándékot szereznek be a magyarok együttesen 3,5 milliárd forintért.
Ugyanígy a tojás és a kalács is szezonális sláger, a SPAR tájékoztatása szerint az előbbi iránti kereslet a kiemelt időszakban 100 százalékos növekedést is produkálhat. Az ünnepi időszakban eladott 200 tonna kalács az éves volumen mintegy 20-25 százalékának felel meg a Tescónál.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Tizezres órabér, és akár még nyaralhat is - mégis lasszóval kell fogni a munkaerőt?

Putyin tombolhat, nagy bajban aranytojást tojó tyúkja

Invázió Budapesten: de ez még csak a kezdet

Jöhetnek a Revolutos ATM-ek Magyarországon?

Éles lőszerekkel provokál Kína, gépeket kellett eltéríteni – az amerikai nukleáris ernyő szerepe felértékelődik

Az USA egyik legnagyobb hadiipari beszállítójával tárgyalt a 4iG

Bemondták a tíz százalékos áremelést - Gazdasági kényszer nyomasztja a burkolókat is

Orbán Viktorék nagyon hittek benne, de csak bukdácsol a magyar ipar reménysége

Újabb lépéssel ösztönöz a kormány az állampapír-vásárlásra - De mi állhat a döntés mögött?
