Az idén májusban a DataHouse adatai szerint 8907 import használt személyautó került a hazai forgalomba, ami az előző hónaphoz képest ugyan 17 százalékos növekedés, de a tavaly májusihoz képest 39 százalékos elmaradást mutat. Eközben az újautó-piacon mindössze 6472 személygépkocsit adtak el, ami több mint 54 százalékos visszaesés a tavaly májusi 14 213 értékesített autóhoz viszonyítva.
Az adatok megerősítik azt a prognózisukat, hogy az autóvásárlások egy része a koronavírus okozta válság hatására időszakosan az új autóktól a használt autók felé rendeződik át. A vásárlók egy része óvatosabban nyúl a megtakarításaihoz, és új helyett inkább néhány éves autó vásárlásával csökkenti kiadásait. Az új autókból pedig most kisebb a kínálat, mert az elmúlt hetekben újraindult termelés csak fokozatosan lesz képes feltölteni a megcsappant raktárkészleteket, és a rendelések a korábbinál hosszabb határidővel teljesülnek.
A JóAutók.hu előrejelzése szerint a tavalyi értékekkel szembeni elmaradás a használtautó-behozatalban hónapról hónapra fokozatosan csökkenni fog. Amennyiben a vírusnak ősszel nem lesz jelentős, a gazdasági életet ismét bénító hulláma, éves szinten 125 ezer használt autó importjára számíthatnak 2020-ban, ami 20 százalékkal marad el a 2019-ben tapasztalt 156 ezres értéktől.
Legolvasottabb
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
A szakértők szerint a nagy őrület után jövőre magához térhet a lakáspiac
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk