Az idén májusban a DataHouse adatai szerint 8907 import használt személyautó került a hazai forgalomba, ami az előző hónaphoz képest ugyan 17 százalékos növekedés, de a tavaly májusihoz képest 39 százalékos elmaradást mutat. Eközben az újautó-piacon mindössze 6472 személygépkocsit adtak el, ami több mint 54 százalékos visszaesés a tavaly májusi 14 213 értékesített autóhoz viszonyítva.
Az adatok megerősítik azt a prognózisukat, hogy az autóvásárlások egy része a koronavírus okozta válság hatására időszakosan az új autóktól a használt autók felé rendeződik át. A vásárlók egy része óvatosabban nyúl a megtakarításaihoz, és új helyett inkább néhány éves autó vásárlásával csökkenti kiadásait. Az új autókból pedig most kisebb a kínálat, mert az elmúlt hetekben újraindult termelés csak fokozatosan lesz képes feltölteni a megcsappant raktárkészleteket, és a rendelések a korábbinál hosszabb határidővel teljesülnek.
A JóAutók.hu előrejelzése szerint a tavalyi értékekkel szembeni elmaradás a használtautó-behozatalban hónapról hónapra fokozatosan csökkenni fog. Amennyiben a vírusnak ősszel nem lesz jelentős, a gazdasági életet ismét bénító hulláma, éves szinten 125 ezer használt autó importjára számíthatnak 2020-ban, ami 20 százalékkal marad el a 2019-ben tapasztalt 156 ezres értéktől.
Legolvasottabb
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Hódít a magyarellenesség? Annyi a támogatójuk, hogy lazán tarolnának a román szélsőségesek, élükön Georgescuval
Eltörölnék a Brexitet a munkáspártiak
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek
Ha ezt meglátja Orbán Viktor! Brüsszel még a karácsonyfát is elvinné a Karmelitából