Ma a Dunán a hajóforgalom "ki van adva albérletbe", a járműtulajdonosoknak nincs kapacitásuk az üzemeltetésre, ezért hajóikat olyan cégeknek adják bérbe, amelyek képesek egyszerre több közlekedési eszközt is forgalomban tartani és megtölteni utasokkal.
Kétség kívül sok jó, tapasztalt kapitány van Magyarországon, azonban sok a "levitézlett irodista" is, akiknek mindössze egy jogosítványuk van, tapasztalatuk nincs és a reflexeik sem feltételül teszik őket alkalmassá arra, hogy életek százaiért feleljenek a vízen.
A hajóscégeknek nagyjából 100 nap alatt kell megtermelniük az egész éves profitot, amely azt is eredményezi, hogy semmit sem szeretnének kiszervezni. Részben ez lehet az oka annak is, hogy a Dunán 130 méter hosszú hajókkal szervezik a városnézéseket ahelyett, hogy kisebb járművek üzemeltetőire bíznák azt, például olyanokéra, amely szerdán elsüllyedt a Margit híd lábánál.
Én is jobban örülnék, ha az éjjeli városnézéseket nem ezekkel a hatalmas hajókkal végeznék
- tette hozzá a szakértő.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Akár néhány hónap múlva jöhet a vádemelés: megnéztük, hogyan működik a bennfentes kereskedelem

Máris kapcsolja ki ezeket a mobilján, ha nem akarja kivégezni az akksiját

Jön a készpénzkorlátozás az EU-ban: veszélyben a magyar alapjog?

Így alakul a benzinár, erre készüljenek az autósok

Orbán Viktor: 15 évvel ezelőtt hazánk egy olyan ország volt, ahol úgy gondolták, munkából nem lehet megélni

Lerántják a leplet a magyar gazdaságról: sorsdöntő, ami a héten történik
Megint üzent Trumpnak Grönland: nem teszi zsebre, amit kapott

Sosem látott lépésre készül az Országgyűlés

Örökre velünk maradhat az árréstop: Nagy Márton azt is tudja, mikor döntenek erről
