Ma a Dunán a hajóforgalom "ki van adva albérletbe", a járműtulajdonosoknak nincs kapacitásuk az üzemeltetésre, ezért hajóikat olyan cégeknek adják bérbe, amelyek képesek egyszerre több közlekedési eszközt is forgalomban tartani és megtölteni utasokkal.
Kétség kívül sok jó, tapasztalt kapitány van Magyarországon, azonban sok a "levitézlett irodista" is, akiknek mindössze egy jogosítványuk van, tapasztalatuk nincs és a reflexeik sem feltételül teszik őket alkalmassá arra, hogy életek százaiért feleljenek a vízen.
A hajóscégeknek nagyjából 100 nap alatt kell megtermelniük az egész éves profitot, amely azt is eredményezi, hogy semmit sem szeretnének kiszervezni. Részben ez lehet az oka annak is, hogy a Dunán 130 méter hosszú hajókkal szervezik a városnézéseket ahelyett, hogy kisebb járművek üzemeltetőire bíznák azt, például olyanokéra, amely szerdán elsüllyedt a Margit híd lábánál.
Én is jobban örülnék, ha az éjjeli városnézéseket nem ezekkel a hatalmas hajókkal végeznék
- tette hozzá a szakértő.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Ilyen sem volt még, norovírus után nyomoz a rendőrség
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Nagy karácsonyi bevásárlói kisokos: megmutatjuk, hol mit érdemes megvenni
Putyin már tudja, hogyan lehet akkora béke, amekkora még sohasem volt