Szeptembertől működik a Google böngészőjében, a Chrome-ban a Heavy Ad Intervent reklámblokkoló - írja a Nemzeti Kibervédelmi Intézet.
A funkció célja a rendszer-erőforrásokat aránytalanul nagy mértékben felemésztő hirdetések automatikus blokkolása, amely a tervek szerint gyorsabb böngésző működést eredményez majd.
Kapcsolódó
A rendszer bizonyos kritériumok - például ha a hirdetés 4 megabájtnál nagyobb hálózati sávszélességet emészt fel - alapján azonosítja a "nehéz súlyú" reklámokat, amelyeket egy idő után automatikusan blokkol, kivéve ha a felhasználó rájuk kattint.
Az ilyen reklámok nem csak a böngésző működését lassítják, hanem gyorsabban merítik az eszközök akkumulátorát és jelentős mennyiségű adatkeretet emészthetnek fel. Habár az összes online hirdetés csupán 0,3 százalékáról van szó, ezek a reklámok felelnek az online hirdetések által felhasznált teljes sávszélesség 26 százalékáért.
Legolvasottabb
Eltörölnék a Brexitet a munkáspártiak
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Hódít a magyarellenesség? Annyi a támogatójuk, hogy lazán tarolnának a román szélsőségesek, élükön Georgescuval
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna