Kukely Márton, a MÁV egykori vezérigazgatója, a CER Holding első embere a rendszerváltás utáni vasúti korszak meghatározó alakja volt - olvasható az iho.hu portálon.
A volt MÁV-vezér a középiskolai érettségi után MÁV ösztöndíjjal tanult a Moszkvai Vasútmérnöki Egyetem Biztosítóberendezési és Távközlési Karán, ahol 1980-ban szerzett diplomát. A magyar vasúton Záhonyban kezdett mérnök-gyakornokként. Vezérigazgatói megbízását 1999. május 26-én vehette át.
Vezérigazgatóságának első évében zajlott a Budapest-Szob fővonal felújítása, zöld utat kapott a magyar-szlovén vasútvonal megépítése. Átadták a Rákospalota-Újpest-Veresegyház-Vácrátót vasút 31 kilométeres villamosítását, továbbá megkezdődött a záhonyi átrakókörzet rekonstrukciójának első üteme. A 2000-2001-ben, a folytatódó beruházások keretében átadták a villamosított Székesfehérvár-Celldömölk vonalszakaszt, 2000. július 14-én felavatták a Magyar Vasúttörténeti Parkot.
Pozíciójából új, MSZP-SZDSZ koalíciós kormány szakminisztere 2002. július 15-én mentette fel tisztségéből, helyére Mándoki Zoltánt nevezve ki.
A volt MÁV vezér 2004-től az MMV magánvasút vezérigazgatója, 2006-tól a CER vezérigazgató-helyettese, majd vezérigazgatója, 2015-től a CER Cargo Holding SE vezérigazgatója.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Itt a fordulat a háborúban? Ötéves tűzszünetről érkezett konkrét ajánlat

Borzalmas baleset az M1-esnél: mentőhelikopter kellett a helyszínre

Szelfizett a kormányfő a pápa temetéséről, népharag zúdult rá

Édesszájúak, figyelem: ezen a napon féláron fagyizhat az ország

Panellakások: Nem is gondolnánk, micsoda rejtett értékekkel bírnak

Ezekre a hibrid autókra esküsznek a magyarok

Ugyanaz az uniós rém fenyegeti a magyar bankokat és a kkv-kat

Tömegbaleset Budapesten: riasztották a tűzoltókat

Befektetne a Toyota: 42 milliárd dolláros kivásárlást fontolgat
