Az NKI riasztást adott ki az elmúlt napokban tapasztalt növekvő számú, ügyintézői megkeresésnek álcázott adathalász telefonhívásokkal kapcsolatban.
A telefonos csalók magukat bankok, közműszolgáltatók "ügyintézőinek" adják ki, és többféle módon próbálnak személyes adatokat megszerezni. Egyes esetekben arra hivatkoznak, hogy egy pénzügyi tranzakció során hiba lépett fel, illetve előfordult az is, hogy csomagrendelés közben fellépő anomáliákra hivatkozva kezdeményeznek adategyeztetést. A csalók az adathalász hívások során megpróbálják elhitetni a felhasználóval, hogy tényleg egy banki alkalmazottal beszélnek - olvasható a kibervédelmi intézet közleményében.
A megtévesztéshez olyan telefonszámokat használhatnak fel a csalók, amely az adott szervezet eredeti telefonszámához nagyon hasonlóak, közel azonosak.
Az ilyen adathalász hívásokkal kapcsolatban fontos tudni, hogy a pénzintézetek, közüzemi szolgáltatók nem kérnek be személyes adatokat a felhasználóktól.
Az NKI azt javasolja, hogy ha valaki ilyen témájú gyanús telefonos megkeresést tapasztal:
- ne adjon meg személyes adatokat,
- szakítsa meg a beszélgetést,
- és a hivatkozott szervezet honlapján található elérhetőségek valamelyikén keresztül tájékoztassa az érintett szervezetet a hívásról.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk