A húsz kategóriába oszthatók az alapvető élelmiszerek, mindegyik termékcsoportból legalább egyet olcsóbban –az akciót megelőző harminc napban tapasztalt árnál alacsonyabban – kell kínálniuk a jelentős, egymilliárd forintos nettó árbevétellel rendelkező üzleteknek júniustól szeptember végéig. Ez hetente változhat, heti akciók lesznek. Az akció nem vonatkozhat árstopos termékekre.

kötelező akció kiterjed a húsokra, húskészítményekre, sajtokra, tejtermékekre, vajakra, kenyerekre, péksüteményekre, tartós élelmiszerekre, zöldségekre, gyümölcsökre is, de az ásványvizek és az üdítőitalok sem maradtak ki a sorból.

Újabb részletek derültek ki a kötelező akciókról, hetente változik az áru

A kormány kötelező akciózás bevezetéséről intézkedik, amelyről újabb részleteket osztott meg a Gazdaságfejlesztési Minisztérium és az Agrárminisztérium, melyek a részletszabályok kidolgozásáért felelnek. Bővebben>>>

Újabb terhet jelent a kötelező akció az árstop mellett

Hatta József a Kapos-Coop Zrt. kereskedelmi igazgatója a sonline.hu-nak elmondta, plusz teherként élik meg a kötelező akciózást, mert bajlódnak az ár­stoppos termékekkel.

A 10 százalékos kedvezménnyel is be lehet csalogatni a vevőket a boltba, azonban a saját akciókkal jóval nagyobb (15–30 százalékos) árengedményt biztosítanak.

Az első héten a csirkecomb farrész, az UHT-tej, egy párizsifajta, vajkrém és fél kilós kovászos szeletelt kenyér is szerepel a terméklistán, amit legalább 10 százalékkal olcsóbban árulnak.

A kereskedelmi igazgató elmondta, hogy az akciós termékek szinte teljes egészében saját márkás termékek lesznek.

A kötelező akcióval kevesebb lesz a veszteségünk, mint az árstoppos termékekkel, de a pontos összeget még nem számoltuk ki

– mondta Hatta József. Hozzátette, a saját akciók továbbra is maradnak, ami heti 50 termékre vonatkozik.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára jó döntésnek tartja, hogy csak azokra az üzletekre vonatkozik az új szabályozás, ahol a 2021-es nettó árbevétel legalább egymilliárd forint volt, mert így kevesebb kisboltot érint az intézkedés.

Már tartós tejre sem telik a magyaroknak, rászoktunk a turkálóra

Márciusban is masszívan visszaesett, több mint 13 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi üzletek forgalma. A brutális élelmiszerdrágulás meglátszik a termékeladásokon: csak a tartós cikkek forgalma közel kétszámjegyű visszaesést tett ki. Bővebben>>>